U řady čerpacích stanic platí limit, že je možné natankovat nejméně za dvě stě korun. Jinde teoreticky můžete vzít třeba jen dva litry za stovku, ovšem ona dvoustovka se tak nějak vžila jako způsob tankování těch, kteří nechtějí jednorázově vydávat větší částky, zase tolik nejezdí a doplní si benzin či naftu třeba jen na aktuální jízdu.
Psychologická pomoc
Ačkoliv to nemá s faktickou úsporou nic společného, člověku to zlepšuje cash flow a navíc jde i o psychologickou hru. Jednoduše tak nemáte špatný pocit z toho, že jste museli najednou vydat třeba dva tisíce korun na plnou nádrž, což už pro mnohé představuje významnou část rozpočtu. Ostatně, má to i svůj smysl. Pokud byste ty dva tisíce projížděly třeba dva tři měsíce, může se zdát být skutečně lepší volbou vydat je raději za něco jiného, když zase tolik nejezdíte.
Lepší volba je to totiž jen zdánlivě. Může se totiž velmi prodražit. Jak upozorňují odborníci, jezdit dlouhodobě s téměř vyprázdněnou nádrží, kde je pohonných hmot pouze na dně, má své důsledky. Člověk se nad tím běžně nezamýšlí, ale působí to logicky. Nezaplněná část nádrže, kterou tvoří plechy, totiž bez naplnění kapalinou začne reznout.
Problematické nečistoty
Toto do určité míry řeší nové plastové nádrže, které však mají komplikovanější palivovou a vstřikovací soustavu, jejíž poškození při pravidelné jízdě s vyprázdněnou nádrží hrozí. V nádrži je potřeba mít dostatek benzinu či nafty proto, aby správně mazal palivové čerpadlo. To sice občas vydrží jízdu takříkajíc “na výpary”, ale pokud to budete dělat pravidelně, dostane čerpadlo zabrat a dojde k jeho poškození. V prázdné nádrži jsou také přítomné zbytky vodních par, jež snižují mazací schopnosti paliva.
Velkým problémem jsou rovněž nejrůznější nečistoty, které se přirozeně do nádrže dostávají. A je jich tím více, čím méně paliva v nádrži je. Vážně tak hrozí, že si čerpadlo tu a tam sáhne pro větší kus nečistot, což ho může rovnou zničit.
Zatímco tak výhody tankování za pár stovek jsou spíše minimální či psychologické, nevýhody jsou jednoznačné. A obzvlášť pro ty, kdo se snaží šetřit. Pro takové jedince je oprava hnacího ústrojí v řádu desítek tisíc zlým snem, na který si však svým šetřením za každou cenu zadělávají.
Foto: Shutterstock, zdroj: Boulder Tire
Nikdy jsem nejezdil do,, hladového oka” a raději mám plnou. Zvyk z dob, kdy jsem jezdil na půl nádrže. Často. A v zimě překvapení. Jízda od Čadce na Jablunkov. Za Svrčinovcem ledovka, husté sněžení, zlomené a nepojízdné kamiony. Katastrofa, až do Hrádku. Ve 20.hod nastal problém a v 04.hod ráno jsem byl ve FM. Normálně slabá hodinka. A ten stres v autě. Topit bylo třeba, nafty tak akorát…. a nebylo to jednou. Hodně jsem jezdil. 300 až 500km denně! Jako obchoďák za svou firmu. Za den otočka FM Vrchlabí, nebo FM Prešov, Poprad apd. Během dne dotankovávání s kafem a něčím na zub.
Tento způsob života mě hlavně v zimě přesvědčil o plné nádrži, polní lopatce v kufru s pytlíkem písku, remoskou s horkým nápojem, teplou dekou v případě potřeby přes nohy(hodila se někdy) a nějakým energetickým jídlem(tyčinka, čokoláda apd).
Není dobré pro auto jezdit na výpary a mnohdy ani pro posádku vozidla.
Netankuj za dvě stovky a jeď do Polska pro plnou, když ti naši neumětelové a protilidovci potřebují vyšší státní příjmy, aby mohli hlásat světu svou podporu všude jinde a ne doma. Tady metál nedostanou. Ať hlavně nezapomenou, že všechno je dočasně a pak se skládají účty a vyúčtování nebývá vždy příjemné.
Nádrž má komplikovanější palivovou a vstřikovací soustavu, benzín jako mazadlo…
Proč, když je text plný nesmyslů, technických i jazykových, musí být recyklovan na několik serverů?
Aut s korodující nádrží jezdí u nás (a že máme zastaralý vozový park) asi tolik jako supersportů.
Palivové čerpadlo v nádrži není součástí motoru. Vstřikování pracuje, když se motor točí, takže “na sucho” jen tehdy, když šetřil za každou cenu startuje a startuje.
Jistě, při tankování za 200 – cca 5 l – se neušetří nic. I pravděpodobnost závažné poruchy vzrůstá, ale jinak, než popisujete. Asi jako když odnaučujete osla žrát. Až bude umět nežrat, pojde.