Jedna velká tradice milovníků smažených kuřat končí. Celých 64 let lákal americký řetězec rychlého občerstvení Kentucky Fried Chicken na to, že jeho kuřata jsou tak chutná, až si po nich budete chtít olizovat prsty. Těžko přeložitelný slogan “it’s finger lickin’ good”, který firma používala v televizních reklamách i na svých provozovnách, v Americe i dalších zemích doslova zdomácněl. Přežil kdejakou krizi, ale jak se zdá, na tu koronavirovou bude krátký. V dnešní době se zkrátka olizování prstů nehodí.
Olizování se má vrátit v lepších časech
“Dostali jsme se do unikátní situace – máme tu ikonický slogan, který ale příliš nepasuje do aktuálního prostředí,” uvádí firma v tiskové zprávě. Proto KFC přestalo spolehlivé lákadlo používat v reklamách a odstraní ho také z balení svých produktů. Své fanoušky ale uklidňuje, že se fráze opět vrátí, jakmile k tomu uzraje čas. To ale může trvat ještě hodně dlouho. Podle odborníků tu s námi koronavirus bude ještě dlouho a navíc opatrně připouštějí, že epidemie přinesla alespoň jednu pozitivní věc: lidé začali více hledět na osobní hygienu, například mytí rukou a zakrývání obličeje při kýchání, což pomůže i v boji proti dalším infekcím. Je tak otázkou, zda se v KFC ještě někdy prsty budou olizovat.
Kentucky Fried Chicken zveřejnila na YouTube nové video, ve kterém prezentuje rozmazaný slogan na plakátech a svých kyblících a dodává k tomu: “Znáte tu věc, kterou jsme vždycky říkali? Ignorujte ji. Prozatím.”
Má to vůbec smysl?
Někteří lidé se potom v diskuzi na sociálních sítích vyjádřili v tom smyslu, že přeci olízání prstů v dané situaci nepředstavovalo žádné další zdravotní riziko, vzhledem k tomu, že stejné ruce už jste použili pro konzumaci kuřete. Jiní však měli o poznání méně pochopení. Jen za březen obdržel americký úřad dohlížející na standardy reklam 163 stížností ohledně televizní reklamy KFC, ve které si lidé olizovali své prsty. Stěžovatelé považovali reklamu za nezodpovědnou v době, kdy značným tempem rostly počty nemocných s Covid-19.
Podívejte se na reklamu, která vlnu stížností vyvolala.
KFC používá daný slogan od otevření svých prvních poboček v padesátých letech. V druhé polovině let devadesátých byl na čas opuštěn, aby se k němu firma v roce 2008 s velkou parádou vrátila.
Foto: KFC