Jednou z velkých obtíží, která stojí v cestě většímu rozvoji elektromobility je problém se zdlouhavým dobíjením baterií. Velké technologické společnosti však samozřejmě pracují na tom, aby tento zádrhel odstranily. A nyní to vypadá, že se blýská na lepší časy.
Tlak na konec používání ropy ze všech stran
Před ruskou válkou na Ukrajině byl silný tlak na automobilový průmysl z hlediska ekologické otázky a snižování emisí, které by mělo zmírnit dopady lidské činnosti na klimatickou změnu.
Po začátku války se pak otevřela otázka závislosti západního světa na ropě pocházející z Ruska (ale i obecně z dalších zemí pod nedemokratickými režimy) a diskutují se varianty, jak tuto závislost snížit. Rychlý rozvoj elektromobility by řadu těchto otázek přinejmenším částečně vyřešil.
Proto je velmi zajímavá informace, že jedna z překážek, která tomuto rozvoji brání, možná brzy padne.
Blízko jsou Izraelci
Dlouhé a komplikované nabíjení baterií je v rámci tohoto tématu jedním z nejčastěji diskutovaných problémů. Nyní se však zdá, že izraelská firma StoreDot je blízko k tomu, aby problém rozlouskla.
Momentálně probíhá patentování nového systému, který umožní rychlé nabíjení baterie prostřednictvím výrazně vyšších nabíjecích proudů.
Program, který bude celý proces nabíjení řídit, by měl být schopen dosáhnout toho, aby se baterie dobíjela výrazně rychleji, aniž by se přehřívala. Tím by se vyřešily dva poměrně výrazné problémy, které jsou s nabíjením spojené.
Podle vyjádření StoreDot by technologie měla být na trhu kolem roku 2024.
Elektroauta jako budoucnost
I přes silné hlasy, které se zvedají proti tomu, že by se automobilismus měl dát vyvíjet směrem k elektroautům, se stále více zdá, že je to budoucnost, která nás v blízkých dekádách čeká. Každopádně je zřejmé, že dlouholeté investice do výzkumu a inovací v tomto oboru se začínají pomalu projevovat.
Foto: Shutterstock, zdroj: Times of Israel
Žvásty a nesmysly dle pouze mého lajckého názoru.Jsem už jen sedlák. Každý, kdo ale nenosí v hlavě polystyrenové kuličky jen, to musí vědět, že selskývrozum se mnohdy osvědčil. Úplně zbytečné zacházet do podrobností a detailů. Kapacita na dobíjení těch krámů ze zdrojů, jak oni si představují, směšný dojezd, cena (jen pro bohaté) a ekologie? 😂😂😂Co třeba ty baterie? Slabá životnost a jejich likvidace pak a jiné a jiné. A že by ty krámy chtěly jezdit na sluníčko. To asi ne. Možná nějaký ojedinělý prototyp. A čemu se tady říká, že SVĚT přechází? Čí svět? Ta z celých kontinentů na planetě malinká část všemi směry poblázněných zemí? To je ten celý svět? Tak já říkám, že ani omylem.
Mě na této době ty absurdity a lži a polopravdy a různé mediální bajky někdy dost baví.Je napínavé pozorovat, jak se odvíjí. A kudy to jde. Znáte slovo kulminační bod zajisté a k tomu se směřuje. Kdy se na něj dostaneme neodhadnu, ale že se to stane je jistota. Jinak řečeno,, hrnek přeteče,,. Teď to chce pouze trpělivost a radost z běžného života bez idiocie opět příjde. Sami lidé se o to postarají. Dokonce ti co si dnes nic lépe nemyslí. Loajální výraz (znáte z Musíme si pomáhat od Vursta) Pamatujme. Kulminační bod. Jak jdou dějiny, vždy to tak bylo. Tato absurdní doba vyjímkou nebude.
Jiný argument než mínus k mému komentáři blbečku nemáš? 😂😂😂
Autonehody elektrických aut jsou dosti nepříjemné.
Pomalé dobíjení je jen jeden z problémů. Mnohem závažnější problém je cena těch elektrovehiklů, životnost baterie a v důsledku její ceny tím pádem i celého auta (cca 8-10 let), nedostatek a cena materiálů pro výrobu baterií, budoucí nedostatek a cena elektřiny, chybějící dobíjecí infrastruktura, hrozící blackouty v důsledku hromadného dobíjení v podvečerních hodinách, prakticky nemožnost uhašení auta po nehodě atd. atd. atd. Celé je to blbost a je jen otázkou času, než to dojde i těm pošahaným ekohňupům v Bruselu. Spalovací motory tu zůstanou ještě mnoho desetiletí. Málokdo si totiž může dovolit kupovat každých 8 let nové auto za milion a to staré odevzdat zdarma k recyklaci, neboť s baterií po smrti bude neprodejné. S koncem spalovacích motorů by navíc patrně došlo ke kolapsu ekonomiky, neboť by došlo k obrovskému propadu prodejů, likvidaci navázaných odvětví, masivnímu propouštění atd. Navíc lidé si nenechají jen tak sebrat svobodu v podobě individuální mobility a pokud by auta měla být pouze pro bohaté, dojde k masivním nepokojům. Uvědomte si, že v EU jsou země, kde se dodnes jezdí na vozíčku taženém oslem a v některých oblastech tam nemají dodnes ani elektřinu (např. Rumunsko) a jestli si někdo myslí, že v těchto státech bude někdo kupovat elektromobily, tak ať si dá mokrý hadr na hlavu.
Absolutní souhlas s každým slovem. Dobře vyřčeno. Jediný problém, že oni na tu mobilitu lidí, už sahají a budou možná stupňovat. A lidi? Zatím nic. Zřejmě stále únosná míra. Bengál by mohl přijít s rozkradenými úsporami přes hyperinflace, rozkradené majetky lidí, jako třeba zabavené domy na hypotéky co nepůjdou splácet, prázdné nákupní vozíky. Neříkám, že tohle příjde, ale je viditelné, že k tomu může směřovat. Dokud se lidi dostatečně najedí, jakož takož ohřejou a zvládnou, alespoň jednu skromnější byť dovolenku, pak budou kušovat. Jedině rýt držkou zem může někoho zvednout. A to, kdo ví…
Si to třeba neschvalte…
😂😂😂
Tak on podbradek nechce, aby lidi někam cestovali a sam ma tryskáč.
No dobře, bude se nabíjet vysokým nabíjecím proudem, zbývá otázka, jak ty velké výkony do nabíjecí stanice přivézt? Bude stačit stávající infrastruktura?
Takový nabíjecí stojan bude ovšem potřebovat silnější pojistky než průměrná středisková vesnice. A někde se do něj bude muset vyrobit elektřina (jen náhrada benzínu spotřebovaného osobními auty by potřebovala pět Temelínů). A musela by se postavit příslušná elektrická vedení.
Můj názor je, že zelení chtějí touto cestou zakázat dopravu a následky buď neřeší, nebo naopak vítají.