Už jsme tu měli článek o nejspolehlivějších motorech. A bude tedy dobré zmínit i jejich protějšky, kterým nebylo do vínku dáno být spolehlivým parťákem na cestách. Pojďme tedy prozkoumat nejhorší naftové motory, na které můžete v bazaru nejčastěji narazit.
Motory, kterým je lepší se vyhnout
- Motor 2.2 D4-D/D-CAT ( 2005 – 2009)
Motor se sice vyrábí dodnes, nicméně největší problémy byly mezi motory vyrobenými mezi lety 2005-2009. Když “dva dvojka” přišla na trh, byla to absolutní bomba. Výkon 130 kW a vysoký točící moment 400 N.m dělal z tohoto motoru jeden z nejsilnějších čtyřválců. Ačkoliv měl motor mnoho nových vychytávek, nakonec proslul vysokou kouřivostí při regeneraci DPF, odcházely vstřikovače a EGR ventily, vše vrcholilo tlakováním do vodního okruhu.
- VW 2.0 TDI – Piezo-PD (2004-2008)
Dvoulitry od WV tedy trpěly ztrátou reputace, jelikož jejich poruchovost byla tehdy u naftových motorů této značky neobvyklá. Trpěly mnoha dětskými nemocemi, jejichž opravy vyšly na relativně mrzuté peníze.
Opravdový pionýr mezi problémovými kusy byla verze se vstřikováním Piezo-PD. Trysky karbonovaly závratnou rychlostí, řídící jednotky často zkratovaly a vyřadily celý vstřikovací systém z provozu. Pravou třešničkou byla poruchovost systémů PD s DPF filtrem (hlavně u verze 125 kW), také často selhalo mazání (u všech verzí s modulem vyvažovacích hřídelí). Občas také vzaly za své rozvody, jelikož se vylomil šroub vodící klapky.
- Renault 2.2 dCi
Modernizace původní 2.2D/DT od francouzské značky nedopadla úplně nejlépe. Spíše katastroficky. Z původního, ne úplně spolehlivého motoru, se stala noční můra peněženek mnoha uživatelů této značky.
Tato verze motoru s common-railem vynikala komplikovanou rozvodovou soustavou, která byla náročná na výměnu a navíc její spolehlivost nebyla valná. Přidejte k tomu častou poruchovost turba, EGR okruhů, vstřiků a nadstandartní problémy s elektroinstalací.
Nesmyslně vysoko nastavené intervaly olejového servisu zase úspěšně snižovaly životnost klikového ústrojí. Lepší se takovému vozidlu vyhnout.
- Subaru 2.0 D – Boxer Diesel (2007-2010)
Jedinečný motor s písty na protilehlých stranách. Na tento první boxer v naftě byla automobilka velice pyšná. Brzy se ale ukázalo, že první generace nafťáků s EURO 4 zase taková sláva není.
Vstřikovače nebyly spolehlivé, agregát trpěl na silnou karbonizaci, DPF filtr měl velké problémy s regenerací, a díky technologickým problémům při výrobě, při kterém docházelo k znečištění ložiska těsnícím tmelem, se některé motory velice brzy zadřely.
- Pár dalších typů:
- VW 2.0 Bi-TDi 132 kW
- VW 2.5 TDI V6
- VW R5 2.5 TDI-PD
- VW V10 TDI
- Mazda SkyActiv-D 2.0D a 2.2D
- Opel 1.7 CDTi a 1.9 CDTi
Foto: Shutterstock, zdroj: capitalremanexchange, dieselworldmag
Není všechno zlato co se třpytí!!!!!!!!