Tuzemská automobilka Škoda je již celé dekády první volbou při výběru vozidla pro mnoho našich spoluobčanů. I přes své nesporné kvality je vždy pořizovací cena Škodovky a potažmo i celého koncernu vyšší, než u vozidel od jiných výrobců. Nicméně i Škodě a její mateřské společnosti začíná nejen v Čechách růst nezvyklý konkurent.
V Čechám jsme relativně zvyklí na asijské automobilky. Kia, Hyundai, Subaru a Mitsubishi mají své poctivě zasloužené místo na tuzemských trzích. K ostatním automobilkám jsou ale Češi spíše zdrženlivý. Vzpomeňme například na nešťastný SsangYong , jehož dealerství u nás opakovaně krachovala. Doba se ale mění a to nahrává i lepšímu uvedení alternativních vozů na český trh. Momentálně budí velkou pozornost automobilka MG.
Zatřese MG trhem v Čechách?
Původně britská automobilka MG se po různých peripetiích dostala do područí čínské mamutí společnosti SAIC, která hodlá se svými produkty expandovat do celého světa. Nutno podotknout, že nabízený tovar je více než atraktivní.
Pomyslnou špičkou výroby je momentálně model označovaný jako MG7. Tento dlouhý liftback na první pohled připomíná Audi A5. Nedá se ale říci, že by šlo o kopii. Celkový střih vozu skrývá originalitu a pořizovací cena nového vozu je mimo příčky německé automobilky.
Hlavním účelem je konkurenceschopnost proti obvyklým vozům vyšší střední tříd a to za cenu nižší třídy. Tahounem celé akce má být MG7 označené titulem Black Label. Tento vůz se pokusí zahrát na v Evropě oblíbené noty sportovního vzezření a atraktivního designu. Ačkoliv je zatím k pořízení pouze v Číně, lze předpokládat, že se velice brzy objeví v nabídce i u nás. MG7 se navíc nabízí pouze se spalovací motor, tudíž bude lépe dostupné i běžnému smrtelníku.
MG jako silný konkurent už dnes
Ačkoliv Black Label je momentálně hudba budoucnosti, v Čechách už MG nějakou dobu své vozy prodává. Obvykle se jedná o vozy s 1.5 litrovou atmosférou pod kapotou. V očekávaných nových vozidlech už bude k nalezení i turbína, která kalkuluje s 185 hřebci výkonu, 300 Nm točivého momentu a 7-stupňovým automatem. Pro vrcholné provedení 405 VTGI Trophy bude k dispozici dokonce přeplňovaný dvoulitr, 9-ti stupňový automat, 261 koní a 405 Nm.
V interiéru se budeme těšit na 33 palcovou obrazovku, která bude zároveň přístrojovou deskou a displejem multimédií. I zde nebudou chybět běžné vychytávky jako ambientní osvětlení, kůže na sedadlech, sportovní sedačky a panorama. Překvapivé jsou i rozměry. Délka vozu je 4 884 milimetrů, šířka 1 889 mm a výška 1 447 mm. Na délku je tedy o 1,5 centimetru delší než Superb.
Cenu vozidla můžeme zatím jen odhadovat. Poslední zprávy hlásí předběžnou cenu vozidla “v plné palbě” okolo 560 tisíc korun. Nižší výbavy by měly startovat na cenách od 470 tisíc korun. Jen pro srovnání – Superb s 1.5 litrovým benzínem, manuálem a sociální výbavou stojí 851 tisíc. V případě uvedení na tuzemský trh je velká šance, že se pod oblíbeným Superbem otřese Železný trůn. Určitě brzy uvidíme, jak silný konkurent MG bude.
Foto: Shutterstock, zdroj: autorský komentář, auto, autosalon
Moje další auto v životě bude nějaký silný pick up 4×4 bez ohledu na spotřebu. Už brzy… Ne, jako honění si trika na Evropských silnicích, ale jako nutnost na spíše nesilnicích. S. ru na Evropu. Letos s ženou, ani svátky neslavíme.Jsme plni očekávání Nového roku a s ním i spřevracením všeho co doposud známe. Doslova jiná planeta. Život je báječný. Tyhle svinstva všude okolo přínosem. Nikdy bychom se jinak nerozhoupali.
Nos vemos aquí el año que viene. Le informaré de cómo nos va. Adiós, amigos. 😉
To mě nepřekvapuje ,Čína dlohodobě posiluje!!!!!!!!!Navíc poslední dobou čím dál rychleji!!!!!!!!!!!!!