Pravidla kruhového objezdu jsou zdá se pro mnohé naše kolegy za volantem stále velkým tajemstvím. Jinak si neumím představit, proč je na našem dvoupruhém kruhovém objezdu tolik nehod. kruhových objezdů existuje více druhů a každý má svá pravidla, která je nutné dodržovat. Při jejich nedodržení hrozní fatální následky.
Na kruhovém objezdu vždy dbejte na přednost
Nejvíce nehod vzniká právě díky nepozornosti a ignorování přednosti. Kredit také musíme přiznat špatnému odhadu vzdálenosti. Vjíždění na kruhový objezd se liší podle druhu objezdu. Záleží zda se jedná o objezd s průběžným kruhem nebo bez něj. U “kruháče” bez průběžného kruhu je situace lehčí, musíte dát přednost všem vozidlům, která se na něm už pohybují.
Kruhový objezd s průběžným pruhem je trošku jiná káva. V tomto případě mohou řidiči jedoucí v pravém pruhu na objezd vjet a přednost těm jedoucím po kruhovém objezdu v levém pruhu už nedávají. Zde to už vyžaduje více pozornosti a soustředění. A zde vzniká i mnoho zbytečných nehod z nepozornosti.
Jízdu v levém pruhu je nutné zvládat
Co ale se situací, kdy vůz momentálně jedoucí v levém pruhu potřebuje kruhový objezd opustit. Zde musí řidič, který na objezd teprve přijíždí, dát opět přednost v jízdě. Jinak řečeno, vozidla které se nachází na kruhovém objezdu mají vždy přednost před právě přijíždějícími vozidly. Nezbytné je tedy neblokovat cestu řidičům z levého pruhu.
Často se také stává, že se někteří řidiči bojí vjet na objezd, pokud je vozidlo v levém pruhu. Zbytečně tím ale blokují ostatní vozidla a zdržují provoz a právě pro větší plynulost provozu levý pruh vznikl. Nicméně, opatrnosti není na zbyt. A jak je to s blinkrem? Blinkr se na kruhovém objezdu používá pouze při přejíždění z pruhu do pruhu a také ve chvíli kdy objezd opouštíte. Zbytečné blikání na objezdu by mohlo jiné řidiče mást, proto je vhodné blikat pouze v těchto dvou případech.
Foto: Shutterstock, zdroj: Bezpecnecesty, Policie
Milý Františku, když chceš o něčem psát, tak se to nejdříve nauč sám, a pak teprve poučuj ostatní. Na kruhovém objezdu žádná přednost neplatí. Pokud není před vjezdem na kruhový objezd značka “dej přednost v jízdě”, platí klasická přednost zprava. Tzn. auta na kruhovém objezdu dávají přednost vozidlům, která na něj vjíždějí. To koukáš, viď? Tak si nejdřív nastuduj příslušný zákon a teprve pak tu pouštěj do světa ty svoje moudra.
a) Pokud je před kruhovým objezdem umístěná dopravní značka – Dej přednost v jízdě nebo Stůj, dej přednost v jízdě, musí řidič dát přednost v jízdě všem vozidlům, jezdcům na zvířatech i cyklistům nacházejícím se na okružní křižovatce.
b) Pokud na příjezdových komunikacích do kruhového objezdu nejsou tyto značky osazeny, platí přednost zprava.
Kruhové objezdy jsou pěkná ptákovina, akorát zdržujou provoz!!!!Nevím vůbec proč jich tolik po revoluci zavedli,dřívější křižovatky se semaforem byly lepší, tam to bylo jednoznačné!!!!!!!