Nedávno jsem pátral po tom, jak vlastně dopadl Němci nařízený zákaz vjezdu naftových motorů do center velkých měst. Konkrétně jsem tedy pátral po datech, která by vnesla do celé situace trochu jasno. Ukázalo se, že šlo v podstatě jenom o další německou šarádu, která dopadla stejně jako druhoválečný německý letecký útok na Británii, neúspěchem a zostuzením. Němečtí vědci sami přiznali, že fanatický hon na spalovací motory je zcela neopodstatněný.
Vědci sledovali několik měst
Německé Centrum pro automobilový výzkum (CAR), ve spolupráci s univerzitou Duiburg-Essen, shrnulo výsledky dlouhodobého sledování emisí ve vybraných německých městech. Zaměřili se zejména na oxid dusíku, který mimo jiné způsobil celou Dieselgate. Hlavním bodem zájmu se stal Stuttgart, nejvíce znečištěné město Německa. Dalšími vybranými městy byly Kolín, Hamburg a Lübeck.
Cílem bylo nejen ověřit hodnoty produkovaných oxidů dusíku, ale také ověřit tvrzení Deutsche Umwelthilfe, “neziskového” sdružení na ochranu životního prostředí a spotřebitelů, podporované veřejnými i soukromými projektovými granty a dary. Deutsche Umwelthilfe dlouhodobě tvrdí, že zákaz vjezdu starších naftových aut je řešením zlepšení ovzduší velkých německých měst. Výsledky měření ale ukazují spíše opak.
Jak dopadla měření?
Nejvíce znečištěné město Stuttgart v konečné fázi měření vykazovalo oncentraci 71 mg NOx na m3. CAR ale současně upozorňuje, že podíl starších dieslů Euro 1-Euro 5 je pouze okolo 16 % ze všech zachycených vozů. O malinko lépe dopadl Kolín, který naměřil 59 g NOx/m3, přičemž podíl starších dieslů tvoří 17,9 %. Třetí Hamburk s podílem 18,5 % nafťáků vykázal hodnoty 55 mg NOx/m3.
Překvapivá fakta
Překvapením pro všechny se stal ale Lübeck. Přístavní městečko na severu Německa vykázalo po dlouhodobém měření pouze 26 mg NOx/m3, přitom zde ale jezdí více než třetina vozů na naftu. Navíc dvě třetiny z těchto nafťáků tvoří vozidla s normami Euro 1-Euro 5. Měření tím dokázalo, že toho času nejnovější naftová auta produkují méně NOx, než dnes požadovaná norma Euro 6. Průměr tehdy testovaných aut byl 26 mg NOx/km, zatímco tehdejší norma dovolovala 168 mg NOx/km. Od roku 2021 je limit 80 g NOx/km. Z uvedených dat je jasné, že organizace jako Deutsche Umwelthilfe jsou založeny spíše jako sekta fanatiků, než jako fundovaná organizace s řádným vědeckým zázemím pro své výkřiky do světa.
Foto: Shutterstock, zdroj: ccleanenergywire, thejournal, theicct
Idiocie a mentální postížení všech pseudo-ekologistických a pseudo zelených fanatiků a fundamentalistů je do nebe volajcí!!!!!
No jo. Když se ustupuje fanatikům, co se ani nepokoušejí zjistit jakákoliv fakta a vzdělávat se… Nebo se data naopak záměrně zkreslují. Ony ani elektromobily nejsou zrovna ekologické. Jo, nejde jim to z výfuku, je to přenesené jinam. Pro to existuje i pojem. NIMBY. Z anglického “Not in my backyard” “Ne na mém dvorku”. Je to pro pojem, kdy se ignoruje dění někde jinde, než kde máme něco před očima a nebo se naopak zdejší problémy přesunou úmyslně jinam a pak se tváří, jako že tím je všechno v pohodě. Původně to vzniklo jako pojem pro projekty, které lidé nechtějí přímo ve svém okolí jako škodlivé, ale celkem to vyignorují, když se to přesune jinam. No, elektromobily a ekologická zátěž jejich výroby a výroby baterií je ukázkový příklad.
Jak se Němci chytí nějaké ideologie, končí to fatálně pro celou Evropu, viz nacismus. Klidně půjdou slepě i na smrt následovat šíleného vůdce. Z Německa taky pochází ideologie komunismu (Marx a Engels). Lenin byl žid a agent Německa, podporovaný a vyslaný Německem do Ruska provést bolševickou revoluci. Takže komunismus není ruské specifikum, jak se nám současný režim snaží nabulíkovat. V Německu dodnes existuje tzv. Frankfurtská škola, která je dlouholetou líhní ultralevicových intelektuálů, ze kterých se rekrutují progresivní aktivisté, kteří vymýšlejí ty pochybné ideologie. To oni vymysleli další utopickou ideologii Green deal. Teď se Němci fanaticky drží Green dealu a znovu vedou Evropu do zádele. Německo bylo vždycky pro své sousedy nevyzpytatelným problémem.