Na české autobazary se velmi často valí jedna vlna kritiky za druhou. Často také oprávněně. Nutno ale podotknout, že stejné levárny se dějí všude po světě. Vlnu pozdvižení vyvolalo nedávné video od Davida Kubrta, který se dovozem vozů z Německa zabývá posledních 25 let. David navíc své cesty a obchody rád dokumentuje a přibližuje tak běžnému smrtelníkovi svět prodeje ojetin, autobazarů a nekalých obchodních praktik. Z jeho práce jasně vyplývá, že na neznalého člověka v německém autobazaru čeká jedna past za druhou.
Audi v “rodinném” německém autobazaru
David Kubrt prohlížel celkem tři vozidla. První z nich bylo černé Audi A5 s dvacetipalcovými koly. Místní bazar se honosil přízviskem rodinný, auta stála na štěrku a celkově prostor ničím nevynikal. Co už však bylo zarážející je chování samotného prodejce. Na jednání v rukavičkách zapomeňte. Silný tlak od prodejce na nákup vozidla, argumentace lékařskou prohlídkou a vrcholem všeho byl 50 eurový poplatek za projížďku. Neuvěřitelné.
Ani samotná Audina za bezmála 500 000 tisíc korun nebyla žádný superkauf. Podle servisní historie předchozí majitel, s typicky německým jménem Ibrahim, už v roce 2019 rezignoval na autorizovaný servis a vozidlo servisoval v neurčité dílně. Což znamená téměř jistě levnější díly z druhovýroby pochybné kvality. Společně s arogantním přístupem autobazaru z obchodu víceméně sešlo.
BMW 520d xDrive náladu zlepšil
Pětková řada BMW s dvoulitrovým motorem a pohonem 4×4 je vcelku zajímavá a lákavá volba. Je pravda, že pravá “pětka” BMW musí mít třílitr, pro někoho je základní motor dostatečnou volbou. Přístup prodejců se nijak neodlišoval od běžného standardu. Nechvalně proslulou éru motoru M57 v 530d E39 mají modernizované dvoulitry již za sebou a jejich výkon je pro nenáročného uživatele zcela dostatečný. Auto bylo ve výborném technickém stavu a bylo možno ho zákazníkovi doporučit.
Záložní A5 už bez Ibrahima
Poslední vozem byla “rezervní” Audi A5, která měla případně nahradit tu první. Už od pohledu budila lepší dojem. Interiér vozidla byl nepoškozený, sedačky neprosezené, bočnice nezborcené. Podle technického průkazu byla majitelem vozidla dáma. Na autě byla menší i kola a celkově vozidlo působilo neunaveně a svěže, než černá po panu Ibrahimovi.
Po celou dobu videa byla v jedné věci jasno. Bez jazykových, technických a právních znalostí není nákup vozidla v Německu žádná procházka růžovým sadem. Ani s angličtinou zde úplně nepochodíte, jelikož je zde velké množství tureckých obchodníků, kteří krom svého jazyka a němčiny nic jiného nezvládají. Pokud jste si tedy v německé inzerci nalezli své vytoužené vozidlo, vždy jeho nákup raději svěřte odborníkům. Vyplatí se to.
Foto: Shutterstock, zdroj: YouTube, Kubrt-auto-sro
Fyzicko- biologicko, psychicko- mentálně a morálně obřezáný zkurvysyn Ibrahim není pro mě Němec!!!!!!!!!!!To za prvé a za druhé ,dalších podibných zkurvysýnů je tam spousta!!!!!!!!!!!!!!
Ibrahimovi dá do bazaru auto jedině nějakej Mustafa nebo Usama!
On pořád někdo toho blba Štafla alias Kubrta sleduje???