Situace, kterou dobře známe z trhu s mobilními telefony, se nyní začíná čím dál tím častěji opakovat i mezi automobily. Čínští výrobci získali dostatečné sebevědomí podpořené skutečně velkým posunem ve schopnostech čínského průmyslu. Na evropském trhu začínají nabízet produkty srovnatelných parametrů jako mají ty od zavedených západních, japonských nebo třeba jihokorejských značek, avšak za cenu výrazně nižší. Je to i situace nového čínského SUV Geely Manjaro.
Velké, kvalitní ale levné SUV?
Segment velkých SUV není obecně pro ty, kdo mají hluboko do kapsy, neboť ceny vozů této kategorie většinou přesahují milionovou cenu. Typickým příkladem budiž model Kodiaq z produkce naší největší automobilky.
Na trh ale nyní míří vůz, který má ambice stát se vážným konkurentem nikoliv Kodiaqu ale některých z nejlepších SUV na evropském trhu, tedy aut značek jako je BMW nebo Audi. Je jím vůz známý pod označením KX11, v Číně prodávaný pod názvem Geely Xing Yue L.
Jedná se o auto postavené na podvozkové platformě CMA, kterou známe z modelů automobilky Volvo. Jak je to možné? Volvo je totiž značkou Geely vlastněno, což samo o sobě naznačuje, že ambice nového modelu by neměli jeho konkurenti brát na lehkou váhu.
Seznamte se s Geely Manjaro
První pohled na parametry vozu je impozantní, rozměry 4 770 mm x 1 895 mm x 1 689 mm a rozvor 2 845 mm dávají tušit, že půjde o auto, které si to chce rozdat s těmi nejtěžšími vahami. Vůz je dostupný ve dvou verzích 2,0 turbo. V té první má 160 kW (tj. 218 koní), pohon předních kol a 7stupňovou automatickou převodovku, v té druhé pak 175 kW (tj. 238 koní), pohon 4×4 a 8stupňový automat.
Velkoryse je pojatá i vnitřní výbava. Patří do ní tři velké displeje zahrnující přístrojovou desku i dva samostatné informační a zábavní systémy s připojením k internetu pro řidiče a spolujezdce. Samozřejmostí je vyhřívání všech sedadel, automatická klimatizace, adaptivní automat nebo parkovací kamery.
Jaká bude cena vozu?
Přesná cena vozu na evropském trhu je zatím neznámá, víme však, že v Číně se auto prodává v základní verzi za v přepočtu 372 tisíc korun. Takovou cenovku auto u nás mít samozřejmě nebude. Geely Manjaro lze koupit třeba v Rusku, tam však stojí v přepočtu v rozmezí 1,18 – 1,26 milionu korun. Tato cena je do jisté míry ovlivněna značnou nestabilitou rublu a celého ruského trhu.
V případě, že by byla cena pro evropský trh stejná, znamenalo by to, že za cenu Škody Kodiaq dostane zákazník auto odpovídající vozům o třídu vyšších. Je třeba si samozřejmě nejprve počkat jak na finální cenu, tak na testy evropské verze vozu. Nelze ale nevidět, že automobilový trh bude muset počítat s tím, že z Číny budou čím dál častěji přicházet potenciálně velmi zdatní konkurenti zavedených značek.
Foto: Shutterstock, zdroj: Geely, archyde
Dobře ti tak Evropo, co dodat!!!!!!!!!