Pokud jsme vycházeli z předpokladu, že trh v České republice alespoň nějakým způsobem funguje a věděli jsme, že obchodní řetězce si svorně v minulém roce významně navýšily marže, bylo vlastně jen otázkou času, kdy některý z nich tuto nepsanou dohodu poruší a pokusí se k sobě přilákat větší množství zákazníků tím, že jednoduše ceny opět sníží. Protože prostoru k tomu mí více než dost.
Pořádný propad cen
A jako první z velkých hráčů k tomu přistoupilo Tesco, které na tom postavilo také velkou reklamní kampaň. Tento obchodní řetězec totiž zničehonic oznámil velké snížení cen, a to u více než tisícovky produktů. Nejde přitom o nějaké obskurní zboží, které stejně nikdo nechce, ale naopak to nejprodávanější, tedy to, které nakupujeme.
Možná si říkáte, že obchod zlevnil jen lehce, aby se tím mohl ohánět. Jenže ani to není pravda. Průměrné snížení cen u této tisícovky výrobků je totiž 15 %. To není vůbec málo a vlastně to smazává velkou část cenového nárůstu, který potraviny za poslední dobu udělaly. Jde navíc o průměr, což znamená, že některé položky zlevnily ještě podstatně více, zatímco jiné, kde není takový prostor, třeba o něco méně.
Bylo už to potřeba
Zlevnění jde skutečně napříč celým sortimentem Tesca, přičemž řetězec deklaruje, že už nejde jen o nějaké snížení cen na krátkou dobu, ale skutečně o dlouhodobé opatření, kterým vychází vstříc potřebám zákazníků. Zlevňují především základní potraviny a nápoje, ale také drogerie. Hodně se to týká i privátních značek Tesca, které tak budou ještě výhodnější.
Nejde přitom o první aktivitu, kterou tento obchod v tomto ohledu podniká. Už v minulých měsících už cenotvorbu hodně upravoval. Vsadil například na klubový program, ve kterém pravidelně snižoval cenu u celé řady produktů každodenní potřeby.
Nově zlevněné zboží teď poznáte podle toho, že je označeno žluto černým rámečkem. K mání přitom nebude jen v kamenných prodejnách, ale také v online obchodě. Výhodně tak můžete nakoupit i s doručením na vaši adresu.
Foto: Shutterstock
Tesco levný obchod? I vy vtipálkové. Ti nezlevní ani ň.
Pro Boha ,uvědumuje si pisatel tohoto článku jaký význam má slovo ,,razantně”?
Vážený pisateli tohoto článku obchodní řetězce navýšili cena u potravin o 10 až 400 % a Vy máte pocit ,že snížení cen o 15% je razantní!!!
Řetězce měli před zdražením cen běžně 40% marži na všem to je jejich předpis a i přesto vydělávali miliardy které daní u nich doma .
Tak prosím až řetězce zlevní potraviny na původní ceny ,tak o tom pište horem ,dolem .
Děkuji uctivě.
Předvedu kouzlo.
Cena 100 korun, zvedne se na 150,-. To je nárůst o 50%.
Totéž, ale obráceně: Cena 150 korun, sníží se na 100,-. To je pokles o něco málo přes 33%…