Chapadla čínského automobilového průmyslu pomalu ale jistě pronikají do evropského auto-moto trhu. Čínští soudruzi usilovně zkoumají potřeby běžného Evropana a své poznatky pak aplikují v praxi. Cena, výbava a typ karoserie SUV je to pravé ořechové. Jedním z posledních výstřelků je proto po strop vybavené SUV-kupé Haval F7x, které svou cenou strčí do kapsy středně vybavenou Fabii.
Čína se svými SUV hodlá prorazit na trhu
Konkurence z Asie už dávno není evropským automobilkám k smíchu. Spíše už cítí mrazivý dech nových a stále sílících hráčů na kolbišti evropského auto-moto průmyslu. Čínské automobilky stále rychlejším tempem zlepšují své technologie, pracují na designu a pomalu, ale jistě vstupují do obecného podvědomí. Vzpomeňme například na osud britské automobilky MG a její návrat zahalený do rudé vlajky s pěti žlutými hvězdami.
Momentálně se čínským automobilkám daří spíše v Rusku. Tamní trh drtí sankce, které zasáhly i dovoz nových vozidel a celkově znamenaly odliv většiny evropských automobilek. Čína ale žádné sankce neuvalila a spíše Rusko zavalila svou automobilovou produkcí. Navíc tamní emisní politika není ani zdaleka tak přísná jako v EU. Pro Čínu je to vynikající příležitost jak své zboží pomalu dostávat blíže a blíže k bohatým evropským zákazníkům.
Velký jak Kodiaq a cena jak za Fabii
Haval F7x je dalším produktem čínského gigantu Great Wall Motor. Než o nový vůz jde spíše o upgrade stávajícího SUV F7, který se v Číně těší mimořádné oblíbenosti. Vozidlo prošlo úpravou zadní částí vozidla, která získala sportovnější detaily a rychle klesající střechou ve stylu obvyklých kupátek. Skutečně zajímavé jsou ale rozměry samotného vozidla. Ač se to možná nezdá, jde o opravdu velké vozidlo.
Auto se pyšní rozměry 4620 x 1846 x 1690 mm stojí na podvozku s rozvorem náprav 2725 mm, což odpovídá rozměrům “naší Škodě Kodiaq. Co ale nejvíce běžného člověka zajímá nejvíce je samozřejmě cena vozidla. Ta je oproti evropské nabídce opravdu směšná. Obvykle se pohybuje okolo 15 500 Euro, což je zhruba 370.000 korun. Pro srovnání – nová Fabia ve výbavě Ambition (té nejmenší) startuje od 369.000 korun. Pod kapotou Havalu bručí benzínový čtyřválec 1,5 16V Turbo s výkonem 110 kW. Silnější verze 2,0 Turbo 140 kW je možné dostat pouze v případě pohonu 4×4. Do obou motorů je možné použít nízkooktanové benzíny, které jsou ve východních zemích běžné.
Foto: Shutterstock, zdroj: Haval-global, GWM, TheAutopian