Zákaz spalovacích motorů je na obzoru, ale existuje východisko. Do roku 2035 by nová auta měla být schopná rozlišovat, zda v jejich nádrži je benzín, diesel, nebo syntetické palivo. Avšak výroba syntetických paliv se ukazuje jako reálná alternativa. Výsledkem je nulová stopa CO2, což by mohlo přinést revoluci na trhu s automobily.
Syntetická paliva jako řešení
Výroba syntetických paliv není pouze teoretickou koncepcí. První závod na výrobu těchto paliv už byl spuštěn v Chile v roce 2021, za nímž stojí automobilka Porsche. Plány na roční produkci sahají až k 550 milionům litrů. Je pravdou, že kritici poukazují na nejasnost ohledně ceny takového paliva. Je však důležité zdůraznit, že kromě základní ceny hraje roli také politický faktor v podobě daní.
Elektromobily versus spalovací motory
Elektromobily se stávají stále více samozřejmostí pro městský provoz, zatímco auta se spalovacími motory by mohla zůstat vhodná pro delší cesty mimo město. Studie společnosti Bosch ukazují, že provoz auta se spalovacím motorem na syntetické palivo je dokonce po ujetí 160 tisíc kilometrů ekologičtější než provoz elektromobilů s akumulátory.
Ekonomika syntetických paliv
Automobilka Porsche odhaduje, že náklady na výrobu syntetických paliv by mohly časem klesnout až na jedno euro za litr. S přihlédnutím k případnému zdanění by se mohlo jednat o přijatelnou cenu. Navíc, i když současná produkce e-paliv by nyní nedokázala pokrýt poptávku, nezapomínejme, že do roku 2035 se může hodně změnit.
Zákaz spalovacích motorů s sebou nese spoustu nejasností a nejistot
- Nová auta by do roku 2035 měla být schopna rozpoznat typ paliva v nádrži.
- První závod na výrobu syntetických paliv už existuje, jeho roční plán je 550 milionů litrů.
- Spalovací motory na syntetické palivo by mohly být ekologičtější než elektromobily.
- Cena syntetických paliv by mohla klesnout až na jedno euro za litr před zdaněním.
- Do roku 2035 se může hodně změnit v otázce pokrytí poptávky syntetickými palivy.
Zdá se ale, že syntetická paliva představují slibnou cestu pro budoucnost automobilového průmyslu. Navíc, pokud se povede snížit cenu syntetických paliv na přijatelnou úroveň, mohli bychom být svědky průkopnického pokroku v oblasti ekologické dopravy. Udržitelnost a inovace jasně ukazují cestu vpřed a je na nás, abychom využili těchto příležitostí pro lepší budoucnost.
Foto: Shutterstock, zdroj: knaufautomotive, MotoFocus
Ale klidně i 100kč za litr. Mě nenaserete ignoranti blbí. Kupuju bryčku(žádná technická, ani zelená karta 😂😂😂) a kůň se mi napase. Jeho hovna, jakožto zplodiny mi ještě podpoří rajčata třeba. Ty vaše globalčické se žrát nedají vy chátro na duchu.
Do kostela v Neděli mi to postačí (obchod netřeba). Prostě zpátky na stromy…
A čím dříve a čím více nás tam naskáče, tím bude na světě zase lépe a vy chamradi nenasytná utřete huby a nebudete mít nic.
Lidi to pochopí co je pro ně ve finále dobré.
Bohužel je nàs takových málo
Dají vám daň i na koně jak s nemovitosti tahle chamrať si vždy najde jak nás oškubat…..
Ani s tím koněm to dnes není jednoduché. Je povinná registrace chovatele koní, veterinární kontrola několikrát ročně, třeba ho okovat u kováře. Soused chová dva koně a každý ho za výdaje za veterináře a kováře vyjde na 10 až 15 tisíc ročně. A to ještě nepočítá krmení. Navíc soused už několikrát čelil návštěvám z veterinární správy na základě udání městských blbečků z paneláku, kteří ho udali, že se prý o koně špatně stará. Ti lidi z města sotva rozeznají koně od krávy, ale asi jim dělá dobře, když můžou někoho naprášit úřadům.
Všechno se ještě 100x změní a upraví, protože všichni vědí, že zákaz spalovacích motorů je blbost. Je to stejné, jako když jste tu před 14 dny psali katastrofické scénáře o konci plynových kotlů v Německu a následně v celé EU a já jsem říkal, že je to blbost a že se to neschválí. No a v Německu to samozřejmě neprošlo a plynové kotle se budou normálně prodávat a instalovat dále 🙂 . Jedna věc je politika a druhá věc je realita. Zákaz spalovacích motorů se přehodnotí v roce 2027 a pokud se úplně nezruší, tak se minimálně o několik let posune. Současnou generaci¨30+ tyhle ekonesmysly nemusí vůbec zajímat, my to v pohodě dojezdíme do smrti se spalováky.