Mnoho lidí bylo v minulých dnech velmi nepříjemně překvapeno z toho, že si nemohou ve svém obchodním řetězci nakoupit oblíbené zboží. Názorně tak zjistili, jak může dopadnout takový spor mezi obchodem a dodavatelem. Obvykle se neshody nedostanou na povrch, protože se skoro vždy najde společná řeč, ale v některých případech tomu tak nebývá.
Složité dohody
Podobných sporů bude přitom zřejmě přibývat, protože obchodní řetězce v posledních letech mění strategii, a namísto toho, aby se spoléhaly na známé značky ověřených dodavatelů, budují vlastní brandy, takzvané privátní značky. Pod nimi mohou zboží prodávat podstatně levněji.
Některé obchodní řetězce, zejména potom Lidl, mají už značkové produkty spíše jako doplněk k těm svým privátním. Nedělá jim tedy problém se s některým dodavatelem nadobro rozloučit. Jako se to stalo právě teď, kdy z regálů tohoto řetězce najednou zmizely oblíbené výrobky Haribo.
Jak uvádí magazín Wirtschafts Woche, společnost Haribo se snažila přimět Lidl k tomu, aby od ní nakupoval její produkty za vyšší cenu. Měla k tomu docela pádný argument, a sice, že se vše zdražuje, a tak i tyto výrobky musí být dražší. Ovšem Lidlu se to nezdálo a na novou cenovou nabídku se rozhodl nepřistoupit. Spoléhal přitom na to, že dodavatel nakonec cukne a zboží nabídne za původní cenu.
Dobré načasování
Ovšem to už si Haribo zřejmě nemohlo dovolit, a tak to dopadlo tím, že značka zmizela ze všech obchodů Lidl po celé Evropě. Bude přitom zajímavé sledovat, jak to celé dopadne a kdo na to ze všeho nejvíce doplatí.
Podle odborníků si Haribo vše dobře načasovalo. Jeho značka je teď rekordně silná a daří se jí velmi dobře prodávat své produkty. Spoléhá zřejmě na to, že se zákazníci budou ptát, kde je jejich oblíbené zboží. Lidl jim pochopitelně nabídne nějaké gumové sladkosti pod svou značkou, avšak tam může pokulhávat kvalita.
Foto: Shutterstock
Mě třeba mnohem víc chutnají Lidl medvídci.. nejsou tak preslazene a tvrdé