Problémy mateřského koncernu Pepco výrazně rezonovaly i v České republice. Zákazníci se obávají, jak to s tímto oblíbeným obchodním řetězcem bude, když jeho majitel, společnost Steinhoff International, definitivně zkrachoval a oznámil, že dojde k jeho rozpuštění.
Funguje prý samostatně
Celá situace je svým způsobem poměrně absurdní. V Evropě totiž neexistuje mnoho výdělečnějších a rychleji expandujících značek, než je právě Pepco. Pro jakéhokoliv majitele by to byl doslova zlatý grál. Jenže koncern Steinhoff měl i řadu dalších aktivit a navíc ještě nejrůznější účetní skandály, které ho nakonec definitivně potopily.
Čtěte také: Pepco ve velkých problémech. Jeho majitel zničehonic zkrachoval. Co se bude dít?
Není tedy divu, že se zákazníci tohoto řetězce ptají, zda se ho celá záležitost nějakým způsobem dotkne. To se asi stane, ovšem na běžný chod obchodů by to přinejmenším v blízké budoucnosti nemělo mít žádný vliv. “Pepco funguje jako samostatná, úspěšná, kotovaná společnost s vlastním financováním a silnou rozvahou,” uvedla podle serveru TN.cz společnost ve svém prohlášení. Dodává také, že firma už je formálně od krachujícího koncernu několik let oddělena.
To se jeví jako klíčová záležitost. Ačkoliv je totiž Pepco mohlo být velmi úspěšné, pakliže by mu s krachem mateřského koncernu vyschlo provozní financování, bylo by ve velkých problémech. Ale to podle všeho skutečně nehrozí.
Vlastnická struktura se však nějakým způsobem bude muset vyřešit. Pepco se tak stává zajímavým akvizičním cílem, do kterého by se možná rádi zakousnuli jeho konkurenti, kterými jsou například řetězce Kik nebo Action.
Velmi úspěšné
Pepco už v České republice působí deset let, přičemž tento trh vzalo opravdu útokem. Za tuto dobu zde otevřelo nebývalých téměř 300 poboček a zaměstnává tu tisíce lidí. Ani letošek není v rychlém růstu výjimkou, protože tuzemské pobočky hlásí téměř dvacetiprocentní nárůst zisku.
Obchody Pepco jsou velmi specifické. Zatímco jedni je nemohou vystát a označují zboží v nich prodávané za “zbytečné nekvalitní cetky”, jiní na ně nedají dopustit. Je pravdou, že tu lze koupit zboží za velmi příznivé ceny, které jinde stojí mnohonásobek. Určitou daní za to je omezený sortiment, který se rychle střídá, tudíž je potřeba obchody navštěvovat pravidelně. V tom však spočívá část úspěchu.
Foto: Shutterstock