Domníváte se, že psaní recenzí na služby, které se vám zrovna nelíbily, je nevinné a může poškodit maximálně kritizovaný subjekt? Pak vás následující příběh zřejmě vyvede z omylu a možná přiměje přemýšlet o tom, zda tu či onu kritickou recenzi skutečně zveřejníte.
Konzumoval vlastní alkohol
Američan Wesley Barnes si užíval svou dovolenou v Thajsku, kde se ubytoval také v luxusním resortu The Sea View, jenž se nachází ve vyhlášené destinaci Ko Čang. Podle všeho se ale nechoval podle hotelových regulí, čímž celý incident odstartoval.
Barnes začal v hotelu spolu s přáteli konzumovat svou vlastní láhev ginu, což obvykle hotely neumožní. Číšník byl však poměrně striktní a kromě upozornění na nepovolené konání chtěl po hostech také pokutu ve výši 500 bahtů, tedy přibližně 350 korun. Tu však Barnes odmítl zaplatit, a tak věc musel začít řešit přítomný manažer resortu, shodou okolností českého původu. Ten sice hostům pokutu prominul, ale z místa je také vykázal. Na případ upozornil list The New York Times.
Přestože hosté hotel podle všeho opouštěli ve shodě, Barnesovi se celá věc zřejmě rozležela v hlavě, a tak se rozhodl resortu udělil silně negativní recenzi na oblíbeném cestovatelském serveru TripAdvisor. Zde napsal ostrý komentář a připojil nejnižší možné hodnocení. “Personál byl nepřátelský, nikdo z nich se ani neusmál. Manažer restaurace na nás byl hrubý. Byl z České republiky. Rozhodně najdete hotely s příjemnějším personálem. Vyhněte se tomuto místu, jako by tu vládl koronavirus,” napsal Barnes. Nezůstal přitom jen na tomto serveru, ale recenzi zkopíroval na všechny možné další platformy.
Problém mají host i hotel
Resort The Sea View si přitom zakládá na svých solidních službách a pověsti. Vedení se tak podobná kritika nelíbila. Hotel se snažil hosta kontaktovat, ale neúspěšně. Proto využil možnosti podat trestní oznámení za pomluvu. Ta je v Thajsku velmi závažným trestným činem, a tak se Američan jistě velmi divil, když pro něj přijela policie a musel víkend strávit v cele předběžného zadržení. Následně byl propuštěn na kauci, ale případ dále běží, a pokud by byl Barnes usvědčen, hrozí mu dva roky ve vězení a statisícová pokuta.
“Použití zákona proti pomluvě může vypadat jako nepřiměřené této situaci, ale je třeba říct, že host s námi odmítl komunikovat a nadále zveřejňoval negativní recenze,” uvedlo pro list NYT vedení hotelu. “Potřebujeme mít jistotu, že tyto negativní recenze ustanou. Neměli jsme jinou možnost.” Pokud hotel sledoval primárně tento záměr, celá věc se mu díky medializaci případu poněkud vymkla z rukou. Další lidé totiž na jeho profily začali umisťovat kritiku.
Foto: Sea View Koh Chang