Někdy se vám bohužel může stát, že si z jinak skvělé dovolené odnesete opravdu nepříjemné zážitky. Obvykle je to nějakým způsobem spojeno s cestou, obzvlášť pokud probíhá letecky. Tam se totiž může přihodit leccos, obzvlášť pokud cestujete s nepříliš kvalitní a spolehlivou leteckou společností.
Další problém
V České republice bohužel lidé nemají příliš na výběr, protože cestovní kanceláře spolupracují výhradně s aerolinkami Smartwings. Ty patří dle některých žebříčků k těm nejhorším na světě. A zážitky, které s nimi cestující mají, tomu velmi často odpovídají.
Nedávno jsme informovali o tom, jak tuto leteckou společnost vůbec nezajímalo, že její partnerská aerolinka nevpustila na palubu důchodce, kteří nebyli schopni se domluvit anglicky, a nechali je doslova napospas na letišti v cizí zemi. Smartwings přitom dotyčným prodala letenky a měla s nimi problém řešit.
Za letošní sezónu bylo zaznamenáno také několik poruch letadla Smartwings, jež vedla k nouzovým přistáním. S technickou poruchou je spojen i poslední případ, který se odehrál před pár dny v bulharském Burgasu. Odtud se mělo vracet letadlo plné Čechů, jenže došlo ke komplikacím, jak informoval server TN.cz.
Na něj se obrátili cestující z tohoto letu, kteří se v ten moment stále nacházeli na letišti, aniž by tušili, co s nimi bude. Měli dávno odletět, jenže odlet se neustále oddalovat. Nakonec na letišti museli strávit celou noc na studených podlahách.
“Jsme tu už od včerejška od osmi večer a pořád se nic nezměnilo,” uvedla jedna z cestujících v 10:15 následujícího dne. Letecká společnost s cestujícími vůbec nekomunikovala a nedávala jim žádné informace o tom, kdy by se měl odlet konat.
Nepřijatelné zacházení
Cestující dostali v noci pouze drobné občerstvení, ovšem ve skutečnosti měli nárok na několik dvacetieurových voucherů, za které si měli mít možnost pořídit jídlo sami. Nehledě na to, že na letišti vůbec neměli nocovat. V takových případech má totiž letecká společnost zajistit ubytování, což se v tomto případě nestalo.
Dle mluvčí Smartwings byly prý všechny kapacity v Burgasu obsazené, což je při dnešní konkurenci poměrně zvláštní tvrzení. Cestujícím byl hotel prý dokonce přislíben, ovšem pak je na něj stejně neodvezli. Situace na letišti byla zcela zoufalá.
Porucha letadla byla tak závažná, že do Bulharska musel cestovat technik Smartwings až z Prahy. Tomu se nakonec podařilo uvést stroj do provozuschopného stavu, takže skupina Čechů mohla ve 13:45 odletět. Přílet do Prahy byl opožděn o celých 16 hodin oproti původnímu plánu.
Čtěte také: Smartwings už to přehání. Češi mají dopravce plné zuby, dělá jim nepěkné věci
Cestující by se v každém případě měli obrátit na aerolinku a požadovat odškodnění. Problém byl na její straně. Mohlo by jít o částku až 400 euro na osobu, tedy deset tisíc korun. Tentokrát se to tedy Smartwings opravdu prodraží.
Foto: Shutterstock
V sobotu jsme se vrátili z dovolené skořepinové kufry poškrábáné jeden prasklý, nevím jestli tam po tom šlapali. U jiných dopravců žádný problém, tak jsme take poprvé letěli se Smartwings..
možná vás to překvapí ale ty kufry on chvíle co je odevzdáte do chvíle co si je vyzvednete v cílovém letišti mají v rukách stejní lidé jako u všech ostatních společností které na dané letiště lítají. Co se poškrábaného kufru týče je to jednoduché, kufr se posouvá na mnoha místech ať už na vozíku nebo v letadle, jedná se o běžné opotřebení umocněné například když v něm máte nadlimitní váhu věcí. Co se prasklého týče to už se bohužel stává a je třeba záležitost okamžitě ještě na letišti příletu nahlásit na reklamacích. Ani ne mailem po příjezdu domů, ani ne po příletu z dovolené když se kufr rozbil cestou tam ale okamžitě před odchodem z příletové haly.