Závěr prázdninových letů do dovolenkových destinací opepřila společnost Smartwings jedním opravdu velmi nepříjemným zážitkem, na který cestující zřejmě jen tak nezapomenou. Ačkoliv je tato aerolinka notoricky proslulá svými zpožděními, které se obvykle pohybují kolem jedné až dvou hodin, což je dáno tím, že za více už by musela platit odškodnění, tentokrát se jí tedy opravdu “zadařilo”.
Naprosto nedůstojné
Zpoždění letu z bulharského Burgasu před pár dny dosáhlo neuvěřitelných 18 hodin. Na stroji Smartwings se totiž objevila závada, kvůli které nemohl odletět. Na tom není nic zase tak zvláštního. Podobné problémy se stávají a je pochopitelně třeba je náležitě vyřešit a v žádném případě nic neriskovat. Může to trvat i delší dobu.
V takovém případě se však letecká společnost musí postarat také o své cestující neboli klienty. Ti si u ní zaplatili službu, kterou jim v daný moment není schopna dodat. Už jen z principu, aby společnost eliminovala jejich nespokojenost, která s každou další hodinou strávenou na letišti roste, by se jim měla pokusit vyjít vstříc. Informovat je o situaci a zajistit jim důstojné podmínky. Jenže Smartwings se na své cestující v tomto případě zcela vykašlala.
“Bylo to něco otřesného. Po pár hodinách zpoždění atmosféra na letišti začala houstnout. Lidé se snažili dopídit se alespoň nějaké informace. Smartwings se nás vůbec neobtěžovalo informovat ani nereagovali na zprávy,” uvedl jeden z cestujících pro server Mix24.cz. “Až něčí příbuzná v Praze zjistila, že letadlo tady má poruchu, ale víc jí neřekli. Nám se neobtěžovali sdělit ani to.“
Letadlo mělo původně odletět ve 22:20, ovšem dlouhé hodiny, navíc v noci se nic nedělo. Cestující museli nocovat na sedačkách a na studené zemi v otřesných podmínkách. Měli přitom nárok na vouchery na stravování a v tomto případě také hotel. Drobné občerstvení však dostali až nad ránem a ubytování jim zajištěno nebylo.
Nikdo cestující neinformoval
Smartwings cestující vůbec neinformovala o tom, že na letišti budou trávit celou noc. Společnost totiž věděla, že letadlo je porouchané. Na místo vysílala technika z České republiky. Ten měl ale přiletět až ráno. Neuvěřitelné je, že tuto informaci se pasažéři dozvěděli nikoliv od aerolinky, ale od české ambasády. Až tak dalece museli věc eskalovat, protože letecká společnost na všechno úplně kašlala.
Na letišti se také naplno ukázalo, proč by měla letecká společnost zajistit ubytování. Lidem tam byla totiž zima a několik málo dek, které jim personál rozdal, zdaleka nestačilo pro všechny. Vznikaly kvůli tomu dokonce šarvátky. Další cestující potom vykazovali ze sedadel, protože potřebovali odbavit jiný let. Po čtrnácti hodinách tak museli rozlámaní lidé do pozoru.
Technikovi se nakonec podařilo letadlo spravit, a tak letadlo vzlétlo kolem druhé odpoledne dalšího dne. Malá část cestujících přitom odletěla o pár hodin dříve jiným spojem.
Foto: Shutterstock
No a co. SW má monopol na český jitrnice co lítají pouze s cestovkou do destinaci typu cpu se u bazénu až do posrání a za co nejmíň, tak o co jde. Přijdou další a zbytek se vesele poplaca po zádech. Stížnosti se budou tahat do nekonečna a pak to utichne jako vždy.
A Vy určitě trávíte dovolenou na Bora- Bora a lítáte jen s těmi nejluxusnějšími aerolinkami..😡
Lítám s touto společností již několik let a nikdy se mi nic takového nestalo a když tak se omluvili. Jsou to taky jenom lidi
Podle pana Experta a jeho příspěvku jste česká jitrnice. Chtěl říci asi, taková sociálka. Expert bude zřejmě balíkář využívajíc pouze Biz klass u Lufthansy, British airways, Pan American apd. Protože, jen takoví vataři nemají nic lepšího na práci, než surfovat po Mixu 24 a žvanit tu😂😂😂
To tihle zámožní lidé dělají totiž běžně. Nuda na těch soukr. jachtách a v kožených kapitánských sedadlech lux. leteckých společností.
Za sebe Vám přeji hezký den a mnoho navštívených destinací se SW, které Vám v životě udělají prostě radost.
Sám nelítám vůbec nikde. Sedím doma a starám se o velké hospodářství, ale vyhovuje mi to. Tak šťastnou cestu👍😉
Máte pravdu, mám stejnou zkušenost jako vy. A co se týká nafrněného Experta, nemá cenu komentovat. Je to povýšenec, pro kterého jsou obyčejní lidé lůza. Hezký víkend!!
Letos nám zrušili let bez náhrady. Museli jsme si sehnat všechno sami! Zaplatili náklady, ale odškodnění, které nám náleží, zaplatit nechtějí. S nimi už nikam!!! Nechat nás na holičkách 4000 km od domova, ne, s nimi už nikam. A na cestě tam dokonce některým lidem přeměřovali kabinky a s pár centimetry byl obrovský problém. U jiných leteckých společností takový problém nikdy nebyl!
Také se společností Smart Wings létáme několik let a vždy jsme byli spokojeni.