Ačkoliv se zdá, že velkým značkám se v České republice daří a lidé nakupují jejich zboží jako diví, ve skutečnosti to mnohé z nich zase tak jednoduché nemají. Přesvědčit dnes zákazníka o tom, že by si měl nakoupit určité zboží právě od nich, není vůbec snadné. A když není zákazníků dost, dojde zkrátka ke kolapsu.
Kaufland zklamal
Tentokrát došla řada na oblíbený obchodní řetězec Studio Moderna, které v České republice provozuje obchody Dormeo, Delimano nebo Top Shop. Tato skupina se potýká s velkými finančními problémy i v cizině, kde byl na ní vyhlášen úpadek.
V České republice na sebe společnost podala návrh na konkurz. Je však otázkou, jak to celé dopadne. Každopádně je očividné, že společnost krachuje. Nedokáže dostát svým závazkům a opožďovala se také s výplatou mezd svým zaměstnancům. Dnes už není schopna ani platit za zboží, které potřebuje.
Jakousi poslední záchranou měla být reklamní kampaň, která proběhla ve společnosti s obchodním řetězcem Kaufland. Jak se ale uvádí v insolvenčním návrhu, tato akce nedopadla vůbec dobře. Oproti původnímu plánu se neprodalo přibližně padesát procent zboží, což je opravdu hodně.
Už dluží, kam se podívá
Teď už je společnost ve velké bryndě. Dluží totiž miliony euro právě Kauflandu, ale také řadě dalších společností, které jí zajišťovaly dodávky zboží. Dodejme, že Dormeo byl přední prodejce matrací a dalších potřeb pro kvalitní spánek. Delimano se potom specializovalo na prodej kuchyňského příslušenství a drobných spotřebičů. Obě značky byly mezi zákazníky každopádně oblíbené.
Problémy však zřejmě pramení z minulosti a jsou globálnějšího charakteru, než je jen to, že by česká pobočka nefungovala. Původně jde o slovinskou společnost a i tam skončila v úpadku. V minulých měsících se přitom firma snažila zachránit prodejem části svého podnikání v některých zemích. Není tedy vyloučeno, že značky i v Česku někdo přebere.
Na druhé straně je třeba být v této chvíli opravdu obezřetný. Jak Dormeo, tak Delimano prodávají své zboží prostřednictvím internetu. Je na místě se ptát, zda teď dělat například objednávky ve vyšší hodnotě, když nemusí být stoprocentní, že vám zaplacené zboží nakonec také dorazí.
Foto: Shutterstock
Nikdy neplaťte dopředu