Obchodní řetězce v České republice rozhodně nemají na první místě zákazníky, jinak by jim nemohly provádět to, co jim reálně provádějí. Začít můžeme například přepálenými cenami, nad kterými kroutí hlavou kdokoliv, do do Česka přijede z některé z okolních zemí. A to nemluvíme o kvalitě, která je u zde prodávaných potravin rovněž otřesná.
Docela to přehnali
Máme tu tedy opravdu zvláštní situaci, kdy platíme přemrštěné ceny za něco, co by v zahraničí pravděpodobně nikdo nekupoval ani za úplný zlomek ceny. Nejde o nějaké domněnky, ale o věc, která byla doložena řadou testů, ať už profesionálních nebo amatérských, kdy se jednoduše vydali zákazníci nakoupit do místního a třeba německého Kauflandu.
V českých řetězcích jde úplně jednoduše narazit na opravdu zvláštní praktiky. A je vlastně úplně jedno, zda jsou chtěné, nebo zda jde v daném konkrétním případě o omyl. Celkový obrázek to totiž dělá skutečně otřesný. A navíc důsledky pro zákazníky jsou úplně stejné. Musí platit opravdu hodně peněz.
Jeden takový příklad umístil na sociální sítě Michal Maďar. Ten popsal situaci, kdy šel nakupovat do Globusu a koupil si zde také kuřecí prsní řízky. Až druhý den večer, kdy je chtěl zpracovat, na obalu zboží zjistil, že toto jídlo opravdu hodně přeplatil. Z nějakého důvodu byly kromě kuřecích křídel za 136 korun připočteny ještě další dvě položky v ceně 570 korun.
Kontrolovat je nutné na místě
Podle dotyčného šlo o nejdražší půlkilo kuřete, jaké si kdy koupil. Přestože zákazník mohl, rozhodl se dále celou věc neřešit, protože mu jednoduše nestálo za to jet se dohadovat do obchodu, kde by mu pravděpodobně museli vyhovět. Jenže pro něj by to znamenalo velkou ztrátu času, který už mu nikdo nenahradí.
V diskuzi potom lidé hojně uváděli, že už řadu let si v českých obchodních řetězcích bedlivě kontrolují účtenky po každém nákupu. “Stává se mi hodně často, že jdu hned na místě něco reklamovat. To je každou chvíli něco špatně namarkované nebo třeba nezapočtená akce,” uvedl pan Aleš.
Foto: Shutterstock
Blábol. V globusu se pri nakupování používá ocuchavac (scan a go) kde je cena okamžitě vidět. Takže když si nějaký osel až po zaplacení všimne že je to špatně – má Smolíka