Ačkoliv si služby dopravní společnosti Zásilkovna zákazníci často pochvalují a srovnávají ji s Českou poštou, která nemá zrovna nejlepší pověst, v některých případech se ukazuje, že obchodní model tohoto doručovatele nemusí být úplně ideální. Mnoho klíčových míst totiž nemá Zásilkovna přímo pod kontrolou, ale spolupracuje s franšízanty, kteří je za ni provozují.
Velký obchodní spor
To obvykle probíhá bez větších problémů, avšak teď se naplno ukázalo, co se stane ve chvíli, kdy se takový franšízant lidově řečeno “šprajcne”. Stalo se to v případě depa v Bílém Kostele, kde uvízly tisíce zásilek, k nimž se teď Zásilkovna nemůže dostat.
Zásilky přitom měly být k zákazníkům doručeny již 31. srpna. Jenže se tak dosud nestalo a zřejmě ještě nějakou dobu bude trvat, než se jich dočkají. Důvodem je spor, který se rozhořel mezi společností Zásilkovna a provozovatelem zmíněného depa. S ním byla totiž rozvázána spolupráce, což nedopadlo zrovna nejlépe. A poslední várka zásilek se jednoduše nepředala.
Ačkoliv chtěla Zásilkovna balíčky od provozovatele depa ve smluvený čas na konci srpna převzít, ten jí je nepředal. A to ani po několika urgencích. Vedoucí depa Jan Resler nicméně pro server idnes.cz vypověděl, že důvodem nepředání zásilek je skutečnost, že Zásilkovna je v průběhu inkriminovaného dne odpojila od veškerých systémů. Depo je prý připraveno zásilky předat náležitým způsobem, ovšem společnost s nimi nespolupracuje a vyžaduje okamžité předání.
Doplatí na to zákazníci
Zaměstnancům depa byl prý ze strany Zásilkovny dokonce nabízen úplatek ve výši dvou milionů. Ačkoliv to tak zástupci společnosti přímo nenazvali, mělo jít o peníze, které by obdrželi, kdyby zásilky okamžitě vydali. Ani to se ale nepodařilo dotáhnout do zdárného konce, a tak lidé na své balíčky nadále čekají.
Zásilkovna považuje zadržování zásilek depem za odplatu, která měla následovat poté, co se tento provozovatel nedočkal prodloužení smlouvy. Přišel tak podle všeho o lukrativní spolupráci, kterou bude obtížně nahrazovat. Každopádně je velmi neprofesionální, že rukojmím dvou společností v obchodním sporu se stali zákazníci, kteří marně čekají na zboží, které si objednali.
Nakonec to špatné světlo vrhá především právě na Zásilkovnu, která jednoduše nedokázala doručit objednanou službu.
Foto: Shutterstock
solidní zmetek takový provozovatel depa ani se rozvázání smlouvy nedivím, To musí být xindl jak kancléř Minář 🙂