Bohužel, čas od času dochází v rámci korporátních rozhodnutí k tomu, že je z trhu navždy stažen velmi oblíbený výrobek. Ten už si tak nemůžete nikdy koupit ani očekávat, že by se někdy do prodeje vrátil. Jediné, co udělat můžete, je nakoupit dostatečně velké zásoby, abyste tento konce co možná nejvíce oddálili. Jednou se s tím však stejně budete muset smířit.
Změna je nutná
To platí i tentokrát, kdy je značka skutečně obrovská a dopad na zákazníky bude velký. Z českého trhu již brzy zmizí vody značky Bonaqua. Aktuálně už probíhá pouze doprodej, přičemž k dispozici jsou již jen ochucené varianty. Ty neochucené jsou vyprodané a na Slovensku neseženete už vůbec nic od této značky.
Jde o jednostranné rozhodnutí, které udělal majitel značky, kterým je společnost Coca Cola. Voda Bonaqua byla přitom na českém trhu desítky let a získala si značnou oblibu, a to navzdory tomu (nebo možná právě proto), že nebyla stáčena v České republice, nýbrž v sousedním Rakousku.
Koncern Coca Cola se rozhodl pro změnu. Na českém trhu chce nadále propagovat již jen vody značky Natura. Ta se dříve prodávala pod názvem Toma Natura, když ještě patřila pod společnost Pepsi. Ta ji však musela největšímu konkurentovi prodat poté, co se spojila s Mattoni.
Lidé nejsou spokojeni
Výhodou vody Natura je skutečnost, že má vysoce kvalitní zdroj, který se navíc nachází v České republice. Jde o Adršpašsko-tepické skály, které se nacházejí u Teplic nad Metují. Kromě toho, že se zákazník může těšit na kvalitní vodu, by tímto krokem mělo dojít k omezení kamionové přepravy.
Zákazníci však pro podobnou změnu velké pochopení nemají. “To snad není pravda. Na tuhle vodu jsem zvyklý, kupoval jsem jí celé roky. Má fantastické složení a ještě mi jako jedna z mála chutnala. Co budu pít teď?” ptá se u regálů s vodou pan Petr, když už zde nenašel neochucenou vodu Bonaqua. “Zase nám sem budou vozit určitě nějaké patoky.“
Je přitom docela možné, že z českého trhu budou mizet i další oblíbené potraviny a nápoje s tím, jak koncerny zužují svou nabídku, aby pro ně produkce a přepravní náklady byly co možná nejvýhodnější.
Foto: Shutterstock