V České republice se odehrálo něco, co se hned tak někdy nevidí. Jeden z nejvýznamnějších polských řetězců si totiž tuzemsko vybral coby oblast své další velké expanze. Bohužel, v tomto případě nejde o obchodní řetězec s potravinami, ačkoliv třeba Biedronku by si většina lidí v Česku přála ze všeho nejvíce, ovšem jde o jinou první vlaštovku, na níž mohou ostatní navázat. Řeč není o ničem jiném než obchodním domě HalfPrice.
Značkové zboží
Ten už u nás nějakou dobu působí, avšak teprve teď se do toho pořádně opřel. Na Václavském náměstí totiž otevřel gigantickou prodejnu, která pro něj znamená vůbec největší obchod v celé střední Evropě, a to včetně domovského Polska. Podobná důvěra v tuzemský trh se jen tak nevidí, obzvlášť když je tu značná konkurence. Ovšem HalfPrice se podle všeho nebojí ani Primarku, který si místní zákazníci zamilovali.
Otevření probíhala velkolepá akce za účasti celebrit, přičemž první šťastlivci dostali i nákupní vouchery, za něž si mohli pořídit něco zdarma, popřípadě získat určitou slevu na vybrané zboží. Právě o slevách celý tento koncept totiž je.
Řetězec HalfPrice má trochu odlišný koncept než Primark, který vyrábí své levné zboží pod svými značkami, o které reálně vůbec nejde. Ovšem v tomto případě jde skutečně o prvotřídní značkové zboží, avšak takové, které se neprodalo ve značkových obchodech za plnou cenu a dokonce neuspělo ani v outletech. Nakonec se tedy dostane až sem, kde si ho můžete koupit za více než příznivou cenu.
Příjemné zážitky
“Tenhle obchod opravdu miluju. Je to sice trochu hrabárna, obzvlášť když je to takto obrovské, ale dají se tady najít unikátní kousky, které dříve stály třeba pět tisíc korun, a tady je máte za tisícovku i méně. Tomu říkám pořádné slevy,” říká jedna ze zákaznic, kterou jsme potkali na prodejní ploše. “Dříve jsem chodila do outletů, ale ty mi v Česku přijdou docela drahé, tady jsou ceny rozumnější.“
Pravdou je, že jde zkrátka o polský řetězec, které jsou známé tím, že se nesnaží zákazníky za každou cenu oškubovat a naopak se jim snaží nabídnout zboží za co nejpříznivější ceny. Vědí totiž, že zákazník se vrátí a nakoupí ještě více.
Foto: Shutterstock