Ačkoliv se v minulých letech zdálo, že provozovat zásilkové služby je doslova zlatým dolem, v poslední době přeci jen přichází vystřízlivění. Není to totiž vůbec nic jednoduchého, a to obzvlášť na stále více konkurenčním trhu. Vždyť určité problémy má i největší hráč v podobě Zásilkovny, které jeden z partnerů zadržel zásilky pro zákazníky, a ti se k nim teď nemohou absolutně dostat. Ostatně, na spadnutí je i prodej Zásilkovny jako takové.
Balíky vůbec nedorazily
Podstatně hůře nicméně skončila další významná služba, a to 123Kurýr, která nejprve velmi rychle expandovala, aby teď kompletně zavřela krám. “Naše společnost 123Kurýr CZ se rozhodla dočasně ukončit svoz a distribuci zásilek po České republice,” uvádí se na webu ve strohém prohlášení, za kterým se ovšem skrývají tisíce nespokojených zákazníků i zaměstnanců společnosti.
Ačkoliv se společnosti dařilo uzavírat smlouvy se stále větším množstvím eshopů, reálně neměla kapacity, aby vše dokázala rozvést včas nebo dokonce vůbec. “Nejhorší společnost na kterou jsem zatím narazila. Zásilku nakonec nedoručili. Po telefonické komunikaci proč mi paní sdělila, že mají málo dopravců a balík nemá kdo rozvést, takže se vrací zpět,” píše se v jedné recenzi na portálu Google, kde se to podobnými zážitky jen hemží.
Především v posledních dvou měsících si zákazníci začali ve velkém stěžovat, že jim společnost 123Kurýr zásilky není schopna doručit, a to ani po týdnech od objednání. Prý navíc často dorazila SMS, ve které informovali o doručení, ovšem k tomu nakonec nikdy nedošlo. Někteří lidé se potom dostávali do potíží, jelikož zboží už měli zaplacené a potřebovali ho.
Divoký konec
Když už byla zásilka přeci jen někomu doručena, bylo tomu tak často třeba až po měsíci náročných urgencí. Běžně však docházelo k tomu, že k doručení nedošlo a zásilka se vrátila k prodejci, a to navzdory zaplacenému dopravnému. Není tedy divu, že řada eshopů s firmou začala rozvazovat spolupráci.
Celé to ale bude mít zřejmě nepěknou dohru, protože společnost dluží peníze svým zaměstnancům, respektive kurýrům. Jsou tu také pohledávky ve výši milionů korun za velké množství nedoručených zásilek, které již byly zaplaceny.
Čtěte také: Zásilkovna ve velkých problémech. Nedokáže doručit tisíce zásilek, lidé na něj beznadějně čekají
Firma evidentně skončila divoce, protože už se nedá ani nijak kontaktovat, má vyklizené kanceláře a vše začínají řešit orgány činné v trestním řízení.
Foto: Shutterstock
U téhle jsem si nikdy nenechal dovézt zboží. Já vyuzivam ty největší. Česká pošta, Zasilkovna, DPD, GLS, UPS nebo Geis.