Nikdy nebyly peníze na vašich bankovních účtech v takovém ohrožení jako právě v dnešní době. Je to přitom paradoxní. Banky mají aktuálně ty nejpropracovanější bezpečnostní systémy, které jen tak nedovolí, aby došlo k nechtěnému narušení účtu, jež by vedlo ke ztrátě prostředků. Nejrůznější podvodníci ovšem zjistili, že je mnohem jednodušší způsob. Stačí zmanipulovat samotné klienty a ti jim vlastně předají své finance jako na stříbrném podnose.
Ideální situace
Zkouší využívat nejrůznějších situací, které se jeví jako hodnověrné a které navíc od klientů vyžadují nějakou akci, v níž se nemusí tak úplně vyznat. Tentokrát jim do klína spadlo něco úžasného. Největší česká banka v podobě České spořitelny totiž zásadním způsobem mění své přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví.
Zpráva o tom, že se ruší aplikace George klíč a potvrzování přihlášení či transakcí bude nově integrováno do samotné hlavní aplikace, byla médii hojně skloňována. Zatímco zkušený klient si se vším poradí, jelikož aplikace v podstatě provede transformaci za něj, někteří klienti mohou mít přeci jen určité obavy z toho, aby jim vše fungovalo a něco nepokazili.
A právě toho teď využívají nejrůznější šibalové, kteří volají klientům České spořitelny a oslovují je s tím, že jim nabízejí pomoc s novým přihlašováním. Případně jen rozesílají SMS zprávy, na které jim potom mnozí reagují s tím, že mají o pomoc skutečně zájem.
Je to velmi propracované
Bohužel, už to má obrovské následky. Nachytala se například jistá 54letá žena z Rychnova nad Kněžnou. Vzhledem k tomu, že šlo o přihlašování do aplikace, zdálo se jí logické, že údajným pracovníkům banky poskytne své přihlašovací údaje, a to navíc na stránce, která vypadala jako by byla právě od České spořitelny. Jakmile tak ale učinila, zmizelo jí z účtu více než 500 tisíc korun, tedy její celoživotní úspory.
Podvodníci využívají nejrůznější triky a je velmi obtížné jim vzdorovat. Bohužel není možné se řídit ani podle čísla, ze kterého dotyčný volá, jelikož tyto skupiny jsou schopny simulovat to, že volají z čísla České spořitelna. Je tak třeba se řídit základní poučkou, která platí ve všech případech. Banka po vás nikdy nebude žádat přihlašovací údaje. Vaši totožnost a souhlas je schopna si telefonicky ověřit právě v mobilní aplikaci, kterou spustíte a pouze zde potvrdíte požadavek, který skutečný pracovník banky zadal.
Foto: Shutterstock