Některé obchodní řetězce si ze svých zákazníků dělají doslova dobrý den. Jejich ceny jsou nesrovnatelně vyšší oproti obchodům nejen v Polsku, ale také v Německu. Na běžném nákupu jde o rozdíly, které již nedosahují jen několika stokorun, ale klidně i tisícovek. A aby toho nebylo málo, tak si tuzemské obchody se zákazníky ještě nepěkně hrají.
Ceny jsou nesrovnatelné
Jako zářný příklad může posloužit obchodní řetězec Tesco. Ten v poslední době ve velkém stylu najel na slevové akce, ovšem ne ledajaké. Pryč jsou standardní slevy, na které má nárok každý, kdo si v daném týdnu zlevněný výrobek koupí. Nárok na slevu totiž už není automatický, ale musíte k němu udělat důležitý krok, jinak nakupujete za tučnou plnou cenu, což je obrovský rozdíl.
Kdo dnes v Tescu nakupuje bez klubové karty, musí se smířit s tím, že nakoupí dráže minimálně o třicet procent na celém nákupu. My jsme se rozhodli provést testovací nákup v tomto slevovém týdnu a vyšla nám skutečně zajímavá čísla. Zatímco bez ClubCard bychom zaplatili 3253 Kč, v rámci klubového programu cena spadne na 2436 korun.
Důvod je jasný. Stačí se podívat na to, jak moc si u vybraných produktů polepšíte, pokud na kase předložíte klubovou kartičku. Například půldruhého litru Coca-Coly stojí standardně 41,90 Kč, ovšem v klubu cena klesá na 29,90 Kč.
Lidé platí zbytečně více
To samé platí o oblíbených lahváčích Velkopopovický kozel 11 a Gambrinus Patron 12. Ty stojí standardně 19,90 Kč za kus, ovšem s ClubCard je máte za 13,90 Kč. Pakliže koupíte basu, činí úspora nemalých 120 Kč pouze na této položce.
Kdo si rád dá večer bramborové lupínky Lay’s, zaplatí za ně standardně 59,90 Kč, ovšem v klubu pouhých 36,90 Kč. Opravdu zajímavá nabídka je potom s majonézou a tatarkou od Hellman’s. Tam totiž při nákupu dvou a více kusů na klubovou kartu dostanete rovnou padesátiprocentní slevu.
A takto bychom mohli pokračovat dále. Je proto s podivem, že u kasy při placení vidíme tolik lidí, kteří na dotaz prodavačky, zda mají ClubCard, odpovídají záporně a okamžitě tak platí za svůj nákup plnou palbu. Výjimkou nejsou ani lidé, kteří mají plné nákupní vozíky a jejichž nákupy stojí tisíce korun.
Čtěte také: Oblíbený obchodní řetězec v Česku nečekaně krachuje. Na nákupy pozor, celé se to rozpadá
Tesco na tom tedy bohatě vydělává. Někteří lidé se jednoduše klubových programů účastnit nechtějí, za což ale v tomto případě platí skutečně drtivou cenu. Jiní se zaregistrují a zřejmě musí slevu vykoupit cennými osobními údaji o nákupním chování, se kterými potom řetězec může dále pracovat.
Foto: Shutterstock
To je bohužel u nás standardem a nejde jen o cenu ale především o kvalitu, která je u stejného zboží v Německu nesrovnatelně vyšší, bohužel takovýmto praktikám řetězců není schopen nikdo udělat přítrž