Obchodní řetězce v České republice jsou už nějakou dobu pod velkým tlakem. Zákazníkům vadí, jakým způsobem se k nim zachovaly v průběhu inflační krize, které zcela zjevně zneužily ke zvýšení svých marží. Stále větší otázkou je přitom kvalita potravin, které se právě v těchto řetězcích prodávají. Ukazuje se, že nejde o moc dobré zboží a zejména ve srovnání s produkty prodávanými v Německu hodně kulhá.
Nepříjemný nákup
Některé obchodní řetězce navíc přicházejí s novinkami, které zákazníci nekvitují zrovna s povděkem. Doslova o pozdvižení se postaral jinak celkem oblíbený Lidl, který v poslední době hodně experimentuje.
“Asi před týdnem jsem šel u nás do Lidlu na velký nákup. Naplnil jsem nákupní vozík doslova po okraj a šinul si to ke kasám. Tam mě ale trklo, že žádná není otevřená. Odchytil jsem tedy nějakou obsluhu u regálů a žádal, aby se zprovoznila alespoň jedna kasa,” líčí svůj zážitek pan Josef Král. “Na to mi ale dotyčná odpověděla, že teď se kasy rozjíždět nebudou a ať si nákup namarkuju sám u samoobslužné pokladny.“
Jenže to je opravdu zvláštní. Samoobslužné pokladny jsou primárně určeny k odbavení zákazníků, kteří mají pár kousků nákupu a rozhodně nejsou určeny k tomu, aby na nich někdo vyskládával velký nákup. V tomto případě se to ale stalo. “Celé mi to trvalo asi čtvrt hodiny a bylo to opravdu otravné,” říká pan Josef.
Bude to nový standard?
Lidl na základě obdobných zpráv ze všech koutů země skutečně připustil, že testuje nový systém. A sice, že bude obsluhované kasy v méně frekventovaných časech vypínat. Poukazuje však na to, že v případě větších nákupů by měla být kasa aktivována, byť se tak reálně třeba nestalo.
Čtěte také: Lidl začal s prodejem solárních panelů na balkon. Elektřinu tak může mít zadarmo úplně každý
Obchodní řetězec také odmítá, že by trpěl personální nouzí, o čemž mnozí ve spojitosti s omezováním provozu na pokladnách spekulují. Lidl přitom svým zaměstnancům platí nejlépe ze všech řetězců. Přesto však má značnou fluktuaci, jelikož práce je skutečně náročná.
Foto: Shutterstock
Ještě že jezdím nakupovat do Německa a Polska,v takové prodejně kde vydiraji nátlakem zákazníky by mě už nikdy nikdo neviděl..
No zjistit něco podobného u pokladny s plným vozíkem tam jim ho tam nechám a odejdu.
Až na to, že mě se stalo přesný opak. Přijel jsem k pokladně s plným vozíkem a když jsem tam chvíli stál a koukal na ty samoobslužné poklady a pak na kasy, kde nesvítila ani jedna zelená, tak jsem chvíli přemýšlel, co s tím plným košem tam budu dělat. Ale než jsem se stačil vzpamatovat byl u mě pokladní a doslova mne “hnal” k pokladně, že ji otevře.
Takže nakonec jsem to vyhrál, protože takhle rychle jsem se ještě nikdy k pokladně nedostal.
A ať si to klidně udělá, když budu budu mít 5 věcí v košíku tak si to tam naklikám sám když budu mít toho víc, asi není problém si říct zaměstnanci, že chce člověk pokladu a pak už záleží na prodejně a na daných lidech jestli vyhoví. Podle mne to udělají, pokud uvidí, že máte plný košík. Pokud budete mít 3 věci, tak asi ne.
Tak nevím od kdy jsou samoobslužné pokladny určené jen pro malé nákupy. Platím na nich veškeré nákupy, ať malé nebo velké a zvlášť Lidlu jde musí pokladní spěchat, je to daleko lepší
Ano, také mám podobný zážitek, jen jsem měl alkohol a potvrdit věk, naštvaná prodavačka nakonec přišla. Další ulet je, když opouštíte tyto pokladny, otevře se brána na úkor účtenky, šli jsme dva, takže se brána pro druhého zavřela a nemohl odejít, protože uplatnit účtenku mohu jen jednou.
Ideální je možnost volby kasa x samoobsluha.
Navíc některé samoobsluhy občas něco neumí – na př. v Albertu namarkovat karton mléka a p.
Problém může způsobit i specialita Kauflandu: vychod jen po nascanování účtenky ( někdo si ji na poprve nevezme, zapomene, nebo ji dá na dno tašky a na ní navrší celý nákup, který musí následně opět vyndat, aby ji našel a hlavně byla nepoškozená…
Mně se líbí, jak na podobnou situaci reagoval jeden zákazník: nepřišel jsem na brigádu, ale nakoupit.
Zavádějící článek a akorát zavádějící spekulace u mě ve městě doteď ani jediný obchod nemá samoobslužné pokladny a jsou tu k dispozici právě Lidl,Penny a bylla což běžně v Praze jsou samoobslužné kasy ale Penny Market pouze myslím na dvou místech v Praze, ale zase zmiňuje že vaše články jsou akorát zavádějící pro uvedení příkladů lze říci že na praha-libeň má Lidl celkem nově samoobslužné pokladny ale pouze pro platbu kartou tudíž se tady opravdu nedá mluvit že by bylo reálně možné zavřít normální kasy což zase dává smysl protože automatická kasa pouze pro platební karty je jen počítač za cenu nejspíš pár desítek tisíc Kč ale na druhou stranu verze která zpracuje i hotovost není od tvrzení daleko že se cena může pohybovat kolem 250 000 na kus nebo podobné částky, jsem si dost jistý že mi bylo dobrý abyste si spousta informací zjistili jak jsou než se stavíte nějaký články
V případě plně naloženého koše a sdělení někoho z personálu,že si to mám namarkovat sam má odpověď zní. Tak si to tu nechte, odcházím ke konkurenci. Koš vrazím do ruky tomu dotyčnému a odcházím středem .
Přesně tak! Pokud by tohle začali dělat všichni zákazníci, Lidl by si to brzy rozmyslel.
Něco podobného se mi stalo v Albertu.
Nákup za 1200Kč a normální pokladna ani jedna nefungovala.
Stoupla jsem si k uzavřené pokladně, během chvilky za mnou byla fronta (všichni zákazníci co se vyhýbají rychlým pokladnám), a po delší době přišla pokladní. Sice to nebylo bez poznámek, ale nakonec nás obsloužila.
Budu to tak dělat i v budoucnu, a pokud neuspěji, nechám jim nákup na prodejně a půjdu k Vietnamcům. Zde jsem vždy považována za dobrého zákazníka.
Řešení je jednoduché. Právě s tohoto důvodu nechodím do Tesca. Prodavačka mi přímo zdělila, že mají příkaz neotvírat pokladnu, pokud je málo lidí.