Bankám v České republice podle všeho opět otrnulo. Namísto toho, aby se pokoušely klienty přesvědčovat kvalitními službami a nízkými poplatky, volí dost často nevybíravé a skutečně nepovedené metody. A to i v rámci komunikace se stávajícími klienty. Často přitom netuší, jak moc si vlastně škodí a že takto akorát někoho odeženou.
Tlak na nové technologie
Příkladem může být Komerční banka, která se tak vehementně snaží přejít na moderní způsoby bankovnictví, až tím své klienty doslova obtěžuje. Jak už to v takové korporaci bývá zvykem, ještě navíc jí ty systémy nefungují.
“Uháníte několik měsíců mého otce – důchodce, že si bezpodmínečně musí udělat internetové bankovnictví, že jinak už nebude mít možnost manipulovat se svým účtem,” osočila Komerční banku dcera jednoho z jejích klientů. To je skutečně poměrně zvláštní přístup. Důchodci nebo obecně starší lidé jsou totiž často zvyklí se svým účtem nakládat “po staru”, tedy využívat služeb na pobočce. Jednoduše jim to takto vyhovuje.
Banka v takovém případě jistě může navrhnout, aby si dotyčný klient zřídil internetové bankovnictví, ale rozhodně by mu to neměla nutit. Negativní motivace však už nějakou dobu probíhá tím, že se zvyšují poplatky za služby na pobočkách. Ale pokud ani to nepřiměje seniory k využívání inovací, není na místě to tlačit na sílu.
Banka to nedokáže rozběhat
Celý příběh však pokračuje ještě dále a ukazuje na velkou neschopnost Komerční banky. “Dnes byl potřetí na pobočce zprovoznit s vámi tu vaši slavnou aplikaci a opět jste to nedokázali,” uvedla k případu stěžovatelka. Třikrát se mu tedy nepodařilo zprovoznit aplikaci a důvodem prý měl být argument, že na tom zřejmě něco dělají “ajťáci”.
Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou
Když se klient dotázal, kdy tedy bude aplikace fungovat, tak se dočkal odpovědi, že si má prý zavolat za měsíc, kdy to mohou zkusit znovu. Pochopitelně bez záruky. Asi není překvapením, že po takovémto nátlaku a následné fušeřině Komerční banka o klienta přišla.
Foto: Shutterstock
Ano na mě též tlačili že musím mít bankovnictví,dopisy mi stále posílali s banky komerční, tak jsem odešla k jiné bance,to je vrchol drzosti takto se chovat ke klientovi s komerční nanky.