Není tomu tak dávno, co to na českém trhu vypadalo opravdu beznadějně. Zákazníci nechtěli nakupovat a velké zahraniční řetězce zavíraly jeden krám za druhým. Některé v České republice skončily nadobro a už se pravděpodobně nikdy nevrátí. Jak se ale ukázalo, bylo to pouze přechodné a jejich místo teď zabírají nové dravé řetězce, po kterých je velká poptávka.
Už sem přicházejí
Největší změna by byla potřeba v případě obchodních řetězců s potravinami. Tam už se nahlas mluví o vstupu polské Biedronky do České republiky. Ostatně, na Slovensku už je a tuzemský trh je dalším logickým krokem. Dává to smysl, vždyť zákazníci si tento řetězec osahali při svých nákupních výjezdech do Polska, kde zjistili, že je opravdu kvalitní a cenově výhodný.
Na Biedronku si ale ještě přinejmenším pár měsíců počkáme. Už teď ovšem můžete zajít nakupovat do jiného polského řetězce, který sice nenabízí potraviny, nýbrž oblečení a nejrůznější doplňky do domácnosti. Jmenuje se HalfPrice a nedávno v Česku otevřel největší prodejnu v celé střední Evropě. To svědčí o tom, že se mu tuzemský trh hodně zamlouvá a myslí to s ním vážně.
Zákazníci přitom rychle zjistili, že v tomto obchodě skutečně nakoupí zajímavým způsobem. Je to jako byste neustále nakupovali ve výprodejích. Na tom je ostatně koncept HalfPrice postaven. “Pro mě už nemá smysl nakupovat oblečení kdekoliv jinde. Tady seženu všechny luxusní značky, a to klidně za pětinu původní ceny,” říká paní Anežka z Prahy. “Na tohle nemá ani Primark, protože tady jsou opravdu velké značky.“
Lidé to tam mají rádi
Ostatně, srovnání s Primarkem není od věci. Oba obchodní řetězce totiž do České republiky vstoupily teprve nedávno. A oba prodávají levnou módu. Jenže tím podobnost končí. Zatímco Primark šije levné zboží pod svými privátními značkami, HalfPrice skupuje zboží od věhlasných značek, které prošly jejich hlavními obchody, potom outlety a nakonec skončí právě tady.
“Jistě, musíte se tu hodně přehrabovat a někdy docela dlouho hledat, ale ty kousky, co se tady dají najít, za ty ceny prostě nikde jinde nepořídíte,” líčí paní Marie, která do tohoto obchodu jezdí až z Karlových Varů, a to přibližně jednou měsíčně.
Čtěte také: V Česku krachuje velký obchodní řetězec. Náhle zavírá všechny své prodejny, už si nenakoupíte
Minimální slevy zde dosahují 50 %, ovšem to je obvykle teprve začátek. Častější jsou ještě vyšší slevy, které se vyšplhají třeba až na 90 %. A to už je hranice, kde odolá opravdu málokdo, zejména potom milovníci kvalitní módy.
Foto: Shutterstock
Tak proto všude kolem vidím spoustu oslavujících lidí.Ted už to vím proč.