Český zákazník teď slýchá jednu skvělou zprávu za druhou, pokud jde o příchody nových obchodních řetězců do České republiky. Z nějakého důvodu se doslova otevřela stavidla a noví hráči si uvědomili, že tuzemský trh je mimořádně lukrativní.
Chce to svěží vítr
Dlouhodobě jsou zde totiž zabetonované tradiční řetězce, které prodávají zboží za přemrštěné ceny. Je přitom jedno, zda jsou to potraviny nebo drogerie, protože všechno stojí výrazně více než v jiných zemích. Vysoké marže zdejších prodejců pak představují obrovskou příležitost pro novou konkurenci. Té totiž stačí ceny jen o něco snížit a najednou se k ní zákazníci pohrnou. Přesně tak by měl ostatně zdravý trh fungovat, což ale dosud nebyl případ Česka.
Každopádně, příchod v krátké době oznámily řetězce jako Dealz, Müller nebo Hebe. A teď je tu další, který očekával opravdu jen málokdo. “Můžeme potvrdit, že se chystáme vstoupit na trhy na Slovensku a v Česku,” informoval pro server Peníze.cz tiskový mluvčí řetězce Woolworth.
Aktuálně probíhá uzavírání nájemních smluv pro první vlnu obchodů. Ty se budou otevírat v příštím roce, byť zatím není známo, kolik jich bude. Woolworth je však prodejcem velmi levného zboží, který bude konkurovat takovým společnostem, jako je Pepco, Kik nebo Action. Ty všechny mají v českých městech značnou přítomnost a otevírají jeden obchod za druhým. Pokud bude chtít být nováček konkurenceschopný, bude muset udělat to samé.
Lidé už ho vyhlížejí
Zajímavé je, že by mělo jít o skutečně velké obchody, kterými je Woolworth známý i v Německu. Nabídne zde zboží všeho druhu, ať už jde o vybavení do domácnosti, hračky, oblečení, drogerii i určité druhy potravin.
“To je skvělá zpráva. Vždycky, když jsme v Německu, tak do Woolworthu jdeme nakoupit. Mají tam skutečně kvalitní kousky za až neuvěřitelně nízké ceny,” říká paní Klára z Karlových Varů. “Přesně takový obchod mi tady chyběl.“
Woolworth rozhodně není ledajakým obchodem. Jak uvádí na svých webových stránkách, byl to v roce 1879 právě jeho zakladatel, kdo vymyslel koncept diskontů, který dnes slaví tak obrovské úspěchy. Od té doby se jeho expanze nezastavila. V současné době jen v Německu otevírá 100 obchodů každý rok a cílí celkem na 5000 prodejen.
Čtěte také: V Česku končí slavný obchod. Vydržel 140 let. Zkroušený majitel popsal, co ho dodělalo
Z tohoto pohledu bude zajímavé sledovat, jaké další společnosti oznámí expanzi na český trh. Jako na smilování se totiž čeká na příchod dalšího velkého prodejce potravin. Nejblíže tomu má zřejmě polská Biedronka, ale nabízí se třeba i německý Aldi. Česká republika je totiž jednou z mála evropských zemí, kde nepůsobí.
Foto: Shutterstock