Vytoužená situace mnoha zákazníky v České republice se konečně stává skutkem. Polské řetězce si začínají všímat, že mají za humny velmi lukrativní a především neoraný trh. Zatímco u sousedů se nakupuje hlavně podle ceny a nikdo si tam nedovolí žádat přemrštěné částky, v tuzemsku se řetězce vymkly z kontroly a účtují si za běžné věci nesmysly.
Konečně se to rozhýbalo
Je proto jedině dobře, že do České republiky míří právě polské obchody významných značek. Nově a nečekaně zde otevřela například drogerie Hebe. Ta přitom patří stejnému majiteli, který vlastní i supermarket Biedronka. Ten Češi doslova milují a na jeho příchod se hodně čeká. Zatím byl oznámen jen vstup na Slovensko, ale tuzemský trh je pravděpodobně další na řadě.
V mezidobí si můžeme užívat ještě dalšího polského řetězce, který v Česku velmi rychle expanduje a kterému se nadmíru daří. Jde o HalfPrice, jenž nedávno na Václavském náměstí otevřel gigantickou prodejnu. Největší svého druhu ve střední Evropě, a to už je co říct.
Tento prodejce se zaměřuje především na oblečení, ale třeba i doplňky do domácnosti a další spotřební zboží. Má přitom společný jmenovatel, že vše musí pocházet od renomovaných značek, za které se běžně platí nemalé peníze, a to jak ve značkových obchodech, tak i outletech.
Slevy jsou ohromující
Jakmile se však zboží dostane do HalfPrice, získává úplně jinou cenovku. “Nechápu, jak to dělají, ale mají tu kousky, které by stály třeba 10 tisíc korun, za pouhé dva tisíce. Jsou to opravdu enormní slevy, když si to spočítáte. Ostatně, já sem chodím každý měsíc a vždy tu pár tisíc nechám,” říká paní Klára z Prahy.
Zajímavý je přitom kontrast s konkurenčním Primarkem, ze kterého byli Češi jeden čas doslova u vytržení. Dokonce do těchto obchodů pořádali zájezdy do Německa. Potom se však první objevil rovněž na Václavském náměstí a atraktivita poněkud poklesla.
Zatímco Primark se zaměřuje na vlastní neznačkové zboží za pár korun, HalfPrice akcentuje kvalitu renomovaných značek. Je na každém, který z konceptů je mu bližší. Podle všeho mohou fungovat oba dva v symbióze.
Foto: Shutterstock
Doufejme, že se situace zlepší. Ty ceny v Supermarketech už jsou neúnosné. S přįchodem konkurence buď si nebudou dělat tak vysokou marži, nebo ať zkrachují. Před Vánocemi máslo za 74.90 kč je vrchol drzosti.
Umíš použít SVOJE FOTKY jako důkaz, že byl otevřen novej obchod, nebo budeš nadále krást fotky odněkud? Víš, že ta fotka na úvod pod tím titulkem NENÍ fotka toho požadovaného obchodu, ale je to fotka nákupního centra Atrium Flora? Takže se ukázalo, že tohle není tohle fotka, ale použitá, v tom případě jsi zloděj, Tomáši.
Jedna drogerie a obchod na Václaváku Čechy nespasi. A Biedronky mají taky jen Slováci. Tak článek je jen plácání do vody.