Nikdy nebylo k dispozici takové množství obsahu, které si lidé v České republice mohou přehrávat pomocí televizních přijímačů. Roste podíl klasických lineárních televizních kanálů, ale také nejrůznějších streamovacích služeb. A do toho jsou tu i platformy typu Youtube, kde si můžete přehrávat libovolná videa.
Reklamy je stále více
Spousta toho je přitom zdarma, avšak jen zdánlivě. Zdrojem potřebných financí pro výrobu pořadů, případně odměnu tvůrcům, jsou totiž reklamy. Pravděpodobně už jste si všimli, že na běžných TV kanálech je jí stále více. Reklamní bloky dosahují klidně i desetiminutové délky, což už je jen obtížně únosné.
Tvůrcům obsahu je proto jasné, že běžným způsobem už do vysílání více reklam zřejmě nedostanou, jelikož by to vedlo k tomu, že diváky akorát tak odpudí. Vznikají tak nové reklamní formáty a způsoby, jak je k divákům dostat.
Bohužel je to spojeno se stále větší agresivitou takových formátů, jak teď předvádí výrobce televizorů LG. Ten se totiž rozhodl divákům inzerci servírovat velmi netradičním způsobem. Bude se spouštět i tehdy, když televizi nepoužíváte, a to prostřednictvím spořiče obrazovky.
Prostě vám to tam pustí
Dojde k tomu ve chvíli, kdy je televizor zapnutý, ale nikdo ho nepoužívá. Pakliže máte chytrou televizi, už teď vidíte, že při nepoužívání se tam začnou promítat například umělecké fotografie nebo obrázky krajiny. Namísto toho se tam teď ale začne přehrávat reklama.
“To už je opravdu moc i na mě. Aby mi televize začala sama od sebe přehrávat reklamy, na to nejsem zvědavý. Vždyť jsem si ji koupil za plnou cenu. Tak ať takové televizory dávají zdarma, když na tom chtějí přehrávat tohle,” říká pan Miloš, který patří k vášnivým uživatelům televize, jejímž sledováním vyplňuje svůj volný čas, klidně i několik hodin denně.
Čtěte také: Je to tady. V Česku to rozjela nová televizní stanice. Pro všechny zdarma a s jedinečným programem
Společnost LG už na svou novinku láká inzerenty, a to s odůvodněním, že jejich nový reklamní formát bude velmi efektivní. Pakliže se zničehonic začne přehrávat reklama, a to třeba i se zvukem, lidé zbystří a všimnou si sdělení.
Foto: Shutterstock
Pokud úředník nebude mít soudní příkaz k prohlídce, nesmí mě jít přes práh. Je to protiprávní