Nejenže tuzemské obchodní řetězce neustále zdražují potraviny, ony se ještě rozhodly organizovat nakupování zákazníků takovým způsobem, aby na tom co možná nejvíce ušetřily. Takový nákup už ale přestává být příjemný a může po něm zbýt skutečně nepěkná pachuť.
Prodavaček je málo
Donedávna ještě platilo, že člověk při příchodu k pokladnám si mohl vybrat, do které fronty si stoupne, případně kde zaplatí. Potom přibyly samoobslužné pokladny a dokonce další způsoby placení, jako je například samostatné skenování produktů při nakupování. Zákazník si potom mohl vybrat dokonce i způsob, jakým zboží uhradí a odebere.
Vše fungovalo do té chvíle, kdy měli lidé svobodnou volbu. To však již přestává platit. Obchodní řetězce totiž zjišťují, že prodavačky na kasách jsou velmi drahé. Ostatně, platy se jim zvyšují každoročně a dnes už převyšují 30 tisíc korun. Ne snad, že by je chtěly propouštět, ale spíše jich je stále málo. A tak přichází snaha o masivnější přechod na samoobslužné pokladny.
Pravdou totiž je, že ačkoliv tento systém placení už tu je alespoň deset let, většina lidí si na něj stále nezvykla a chce zaplatit na běžné pokladně, byť jim to tam bude trvat déle. Můžete být svědky toho, že jsou samoobslužné pokladny prázdné, zatímco u těch běžných je fronta na deset minut. Noví zákazníci se ale stejně raději zařadí do fronty.
Funguje pouze nátlak
Nově ale narážejí na problémy. “Chtěla jsem před pár dny zaplatit na běžné kase, kde ale v tu chvíli byla fronta přibližně šesti lidí. Zaměstnankyně prodejny mi nekompromisně řekla, že mám jít na samoobslužnou pokladnu,” říká paní Libuše. “Odvětila jsem, že si chci vybrat, jak zaplatím, ale ona na to, že se budu řídit jejími pokyny, a tak mi nic jiného nezbylo.“
Podle zákulisních informací nejde ani tak o svévoli zaměstnankyně prodejen, ale určitou strategii některých řetězců, které konečně chtějí prolomit odmítání samoobslužných pokladen zákazníky. Došly tak k závěru, že jinak než jistou formou nátlaku je zkrátka nepřesvědčí. Jenže je třeba si také uvědomit, že to snižuje komfort lidí z nakupování, což nemusí být zrovna výhodné.
Foto: Shutterstock
Budu si nakupovat a platit v obchodě kde chci já,a ne kde mě do toho tlačí,ať si supermarkety laskavě uvědomí že já jsem zákazník a platím jim i to předražené zboží,když si to zákazníci nechají líbit,jejich chyba..
Jsem vyššího věku, takže nějaké skenovánį nebo samoobslužná pokladna je mě cizí a přítěží .
Obchod by si měl uvědomit, že já jsem zákazník, platím jim za zboží, takže by mě neměli přikazovat, jakým způsobem budu platit .