Tesla je aktuálně nejhodnotnější automobilkou světa. Jde to dokonce ještě dál, jelikož její cena je vyšší než součet všech ostatních veřejně obchodovaných výrobců vozidel na světě. Podle některých je takovéto ocenění naprosto přestřelené, jelikož nemá oporu v realitě. Rozumějte tedy v tom, co automobilka aktuálně produkuje.
Chce být opět první
Přestože je dominantním výrobcem elektrovozů, které mají zákazníci velmi rádi, přeci jen by to nestačilo. Jenže investoři dobře ví, že Tesla má hodnotu zejména proto, že ji stále řídí Elon Musk, který ví, kudy takzvaně běží zajíc. A jak se ukazuje v poslední době, rozhodně to není člověk, který by elektromobilitu prosazoval z nějakého ekologického přesvědčení. Jednoduše ji považoval jen za prostředek k tomu, jak vybudovat novou automobilku doslova na zelené louce.
Jenže tento model se dost možná vyčerpal. Tesle rychle roste konkurence v Číně, což její šéf pochopitelně ví už několik let. Podle zákulisních informací přitom už nějakou dobu pracuje na něčem zcela přelomovém. Na internetu se začínají objevovat dokonce články o tom, že Tesla skončí s výrobou elektrických vozidel a přesune se na novou úroveň, kde bude opět osamocena.
Má jít o revoluční pohon postavený na vodíku. Opět, ani tady by Elon Musk nebyl prvním, kdo by s něčím takovým přišel. O využití vodíku v osobní i nákladní dopravě se již nějakou dobu mluví a třeba Toyota dokonce i v České republice prodává model Mirai, který na něj jezdí. Asi nikoho ale příliš nepřekvapí, že to není kdovíjaký úspěch, jako spíše propadák. Jenže přesně taková situace panovala i s elektromobily před tím, než do branže vstoupila Tesla.
Je potřeba být napřed
Jde o to z revolučního pohonu vyvinout takový produkt, který bude velmi dobře použitelný a po kterém budou lidé toužit. Tesla je teď sice na vrcholu s elektromobily, ale její vizionářský zakladatel dobře ví, že brzy se tyto vozidla stanou opět jen komoditou, kdy nebude příliš rozhodovat značka jako spíše cena.
Z tohoto pohledu se tedy jeví jen a jen logicky, že přijde s něčím úplně novým. Stejně tak je pro Teslu větší a větší problém zaujmout zákazníky něčím novým. Musí potom vymýšlet takové ptákoviny, jako je například Cybertruck. Přechod na zcela nový pohon by byl nicméně něčím opětovně revolučním. Mluví se o tom, že už v roce 2026 by Tesla mohla představit Model H, který bude na této technologii fungovat.
Čtěte také: Velký průšvih. V listopadu přijde spousta Čechů o svá auta. Zničehonic nesplní emise a můžete je vyhodit
V takovém případě může automobilka opět ujet veškeré konkurenci. Již jednou se přitom přesvědčila o tom, jak obrovský benefit je být v něčem první s náskokem mnohaletého vývoje. Také proto se vše drží ve velké tajnosti, aby náhodou konkurence nezačala něco tušit a sama se do toho nepustila.
Foto: Shutterstock, zdroje: Econews, The Verge
Nic nového pod sluncem,už Nikola Tesla vymyslel pohon na vodík,ale ropné společnosti potřebují vydělávat na ropě,takže vodík zarazili..