Lidl si mezi tuzemskými obchodními řetězci stále drží výsadní postavení, ať už jde o obrat, jakého dosahuje, nebo zákaznickou zkušenost. Ačkoliv ani on se nevyhnul nepříjemnému zdražování potravin, stále dokáže zákazníky držet v pozoru a lákat na nejrůznější novinky či slevové akce.
Padaly vysoké slevy
Pravdou je, že v Lidlu se dá nakupovat velmi příjemně, pokud víte, co a jak. Ostatně, na sociálních sítích najdete spoustu skupin a příspěvků, ve kterých si lidé pravidelně radí, co zajímavého je tam zrovna k mání. Nemusí přitom jít jen o potraviny. Tento obchodní řetězec je dobře známý tím, že často točí akce na nepotravinářské zboží. Potom se u jeho prodejen často tvoří fronty.
Nějakou dobu přitom zážitek z nakupování v kamenných prodejnách kombinuje s internetovým obchodem, kde je toho k mání také spousta. Velkým přelomem potom bylo spuštění mobilní aplikace Lidl Plus, která pozorným zákazníkům přinesla značné výhody. Mnozí si sice sledují, že je jednoduché v ní něco přehlédnout, ale když to vychytáte, stojí to opravdu za to.
To si teď mysleli i zákazníci, kteří v aplikaci našli slevové kupony na některé zboží z internetového obchodu. Šlo zejména o vysavač na popel nebo autodráhu. Ačkoliv cena těchto položek dosahovala 1499 Kč, zákazníci zjistili, že s použitím kuponu se mohou dostat na cenu 100 až 200 Kč.
Obchod se může obhájit
To už potom byla sleva dosahující až 90 %, což se jen tak nevidí. Jak se ale ukázalo, radost byla předčasná. “Objednal jsem si zcela standardně zboží, ale oni mi zrušili objednávku, že šlo prý o nějakou chybu. Takže si mám výrobek objednat o tisícovku dráže,” říká pan Miloš Stránský, který se v této věci chce obrátit na Českou obchodní inspekci, protože se domnívá, že když jednou nakoupil, má na zboží za danou cenu nárok.
Lidlu se ale skutečně přihodila chyba. Sleva neměla být tak vysoká. Ve skutečnosti měla činit maximálně oněch 200 Kč, ale v systému to bylo nastaveno tak, že na tuto cenu poklesla.
Čtěte také: Stát vyběhl s důchodci. V obchodech už nebudou nakupovat jako dřív, ale výrazně dráže
V případě eshopů k podobným situacím tu a tam dochází. Objevily se i případy, kdy to obchody nechaly být a zboží za sníženou cenu raději doručily, přičemž vzaly očividnou ztrátu na sebe. V poslední době však obchody vycházejí z toho, že pokud dokáží prokázat omyl, mohou takové objednávky zrušit. V případě napadení takového rozhodnutí by se potom zkoumala třeba běžná výše slev v obchodě, případně marže, jakou obchodník na takovém produktu má. Lidl by se tedy v tomto případě dokázal obhájit.
Foto: Shutterstock