Řetězce rychlého občerstvení se v České republice těší velké oblibě už desítky let. Po takzvaném převratu byly symbolem západních hodnot a vymožeností. Tehdy bylo jídlo v takové restauraci statusovým symbolem, za který jste si také museli připlatit. Postupem času sice vyplouvala na povrch i negativní stránka fast-foodů, ale do společnosti už byly inkorporovány pevným způsobem. Navíc se z nich stal i cenově dostupný způsob stravování, jakým také dle původního smyslu mají být.
Konkurence rychle roste
Dnes tu máme hned několik mezinárodně působících řetězců, přičemž v poslední době sem přicházejí další. Vedle McDonald´s je tu tradičně KFC a Burger King. Velké pozdvižení způsobil v loňském roce řetězec Popeyes a teď bude otevírat další legendární společnost v podobě Five Guys. Aby toho nebylo málo, vstup plánuje rovněž americký Wendy’s.
V této sílící konkurenci by se dalo předpokládat, že se stávající řetězce přetrhnou, aby si své zákazníky udržely, případně získaly i nové. Některé z nich v tomto ohledu ale povážlivě selhávají. Například směrem ke KFC se množí stížnosti, a to především na zmenšování porcí.
“Proč nikdo nemluví o tom, že podle KFC je tohle velká porce hranolků,” napsal na sociální síť X jeden ze zákazníků, který také přiložil fotografii toho, jaké řetězec servíruje velké hranolky, za které si přitom musíte nemálo připlácet. Ty malé jsou pochopitelně ještě menší, ale ani údajná velká porce nemůže nikoho uspokojit.
“KFC jede shrinkflation ve velkém. Když jsem chodil na střední, stál Twister 75 Kč a byl velký jako moje předloktí. Dneska stojí 123 Kč a je velký jako ovocná taštička od McDonald´s,” popsal situaci trefně další ze zákazníků. “Jde to do kytek, ojebávají to,” nechal se slyšet další.
Proč to dělají?
Prakticky všechny komentáře se nesou v duchu toho, že tento řetězec rychlého občerstvení jen zmenšuje porce a navyšuje ceny. Zákazníci jsou nespokojení, což nikdy není dobré znamení. Někteří z nich už dokonce hlásí, že kvůli tomu do KFC přestali chodit.
Je přitom otázkou, proč společnost k něčemu takovému přistoupila. Šetřit zrovna na hranolkách, které stojí ve výrobních nákladech pár korun a kde je to navíc okamžitě vidět, se nezdá být zrovna dobrým nápadem. Naopak, jak by byli lidé nadšení, kdyby dostali trochu navíc, nějakou větší porci. Firmu by to nestálo téměř nic, ale rozneslo by se, že zde se na zákaznících nešetří. Teď je tomu přesně naopak.
Čtěte také: Češi odhalili pravdu o novém řetězci, kde se stojí fronty. Ve skutečnosti tam hrozí otrava
Ostatně, fastfoody se v Česku chovají dosti podivným způsobem. Zatímco téměř všude na světě je standardem, že si můžete dát kečupu a majonézy kolik chcete zcela zdarma, v Česku vám je prodají za cenu 10 až 20 Kč za jeden malý pytlíček.
Foto: Shutterstock