Budoucnost v České republice coby členské zemi Evropské unie je poměrně jasná. Vozidla se spalovacím motorem jsou naprosto na odpis. A kdo si myslí, že to vyřeší fikaně, a v roce 2035, kdy má být zakázán jejich prodej, si koupí poslední a bude ho používat dalších dvacet let, ten by si měl přečíst následující řádky.
Přicházejí velké změny
Něco takového pochopitelně EU nemůže připustit, a tak bude lidem s těmito auty házet klacky pod nohy tak dlouho, dokud je to nepřestane bavit a také oni nepřejdou do elektromobilů. Nedávalo by totiž příliš smysl, aby si lidé nakoupili vozy s klasickými motory do zásoby. To by se emisní limity zkrátka nedařilo plnit.
Jen to ještě stát nechce říct naplno, ovšem první signály už se objevují. Předně budou prudce zdražovat pohonné hmoty. Stejně tak mohou být na stanicích STK mnohem přísnější kontroly emisí, a to podle nových pravidel. To už se zvažovalo teď, přičemž odborníci varovali, že by to šmahem vyřadilo miliony dieselových vozů z provozu.
A pak je tu ještě otázka toho, zda budete mít vůbec kde natankovat. Dá se totiž očekávat, že dnes velkorysá síť čerpacích stanic se bude zmenšovat. V Česku to sice ještě nějakou dobu potrvá, ovšem třeba v Německu už se benzinky ruší už dnes a předělávají se na takzvaná “místa mobility”, která jsou určena pro dobití elektromobilů. A to si vezměte, že u sousedů zdaleka není tak hustá síť čerpaček jako u nás, a stejně se ubírají.
Bude to stále horší
Naposledy se tím “pochlubila” síť čerpacích stanic JET. Ta zrušila stojany na naftu a benzin, a nahradila je stojany na dobíjení elektřiny. Podobné plány má přitom řada dalších společností, které chtějí budovat čistá centra mobility, kde už pro spalovací motory jednoduše nebude místo.
Čtěte také: Velká síť čerpacích stanic šokovala. Končí s prodejem benzinu a nafty, a to i v Česku
Pravděpodobně ještě nějaké čerpací stanice zůstanou, avšak bude jich stále méně. Používání vozů na spalovací motor proto bude o poznání méně příjemné, na což je potřeba se připravit.
Foto: Shutterstock