Obchodní řetězce v České republice ve velkém spustily své věrnostní programy, bez nichž už se dnes zákazník mající ambici ušetřit neobejde. Spousta slev, která byla dříve dostupná pro všechny, je dnes vázána na předložení věrnostní kartičky.
Začíná to být velký problém
Ta už má přitom obvykle podobu mobilní aplikace. V řadě obchodů je to vyřešeno ještě docela dobře, kdy třeba v Tescu vám po předložení kartičky načtou výhodnější klubové ceny, díky čemuž ušetříte dvacet až třicet procent.
Mnoho obchodů to má ale řešeno poněkud kostrbatě. K těm nejkomplikovanějším věrnostním programům patří pravděpodobně ten, který provozuje Lidl. A to může být problém, protože tento řetězec je v Česku zároveň nejoblíbenější.
A je také pravdou, že na slevy často láká. Soustředí se přitom hlavně na výhodné nabídky běžného zboží, jako jsou třeba vejce nebo máslo. Když potom nějakou takovou akci s bezkonkurenční cenou spustí, Češi jsou schopni ho vzít doslova útokem.
Mnozí ovšem při odchodu z prodejny zjistí, že za zboží nakonec zaplatili plnou cenu. Důvodem je to, že neumí správně pracovat s mobilní aplikací Lidlu, případně nepochopili koncept slevy.
“Můžete přestat s hovadinama jako aktivování slevového kupónu na máslo? Mně je celkem těch důchodců u pokladny líto. Nestačí prostě vaše kartička?” napsal na sociálních sítích uživatel starosta obce Tetín Matěj Hlavatý.
Zdržuje to všechny
Naráží na skutečnost, že aktuálně probíhající sleva na máslo byla vázána na to, že si zákazníci musí v aplikaci aktivovat speciální kupon. Bez jeho aktivování se vám na kase načte původní cena, což se v mnoha případech stalo.
“Tohle zdržuje prodavačku, lidi ve frontě, ve finále prostě někdo s tím prostě neumí, protože to nikdy nepotřeboval umět. Nebylo by lepší, aby to máslo stálo normálně? Nebo, když jsou ty kartičky, tak aby se na ní odečetla ta sleva na dvě másla a na další už to nešlo?” ptá se zákazník.
Čtěte také: V Česku to rozjíždí nový obchodní řetězec, kde většinu věcí pořídíte do 25 Kč. Lidé už tam stojí fronty
Problémy s aplikací jsou v Lidlu na denním pořádku. Stojí to potom čas všechny zákazníky čekající ve frontě, protože prodavačky musí řešit stížnosti jiných. Pro spoustu lidí, kteří si účtenku nezkontrolují, to potom může znamenat nemalou ztrátu finančních prostředků.
Foto: Shutterstock
To je opatření proti rákoskám, aby zboží nevykoupili v sedm ráno, jestli vám to nedošlo pisálku.
Zajímalo by mě, kolik peněz za strašení lidí dostává tady ten duševně nemocnej pisálek. Až ho někde potkáte, prosím, dejte mu i za mě jednu ránu do držky.