
Už nejen obchodní řetězce, ale i samotní výrobci potravin se snaží na zákaznících v České republice vydělávat nadměrným způsobem. Zkouší nejrůznější triky, které nejsou vůbec správné. Jak to tak ale vypadá, stále se jim to vyplácí.
Chtěli vás ošidit
Státní zemědělská a potravinářská inspekce aktuálně upozornila na již několikátý případ klamání v rámci obsahu výrobku u jednoho z oblíbených sýrů. “Potravinářská inspekce zjistila další případ klamání o hmotnosti sýra Italat Mozzarella,” konstatovali inspektoři SZPI ve své zprávě. “Obsah pevného podílu (sýru) ve výrobku byl nižší, než bylo uvedeno na obalu.“
Něco takového se pochopitelně může přihodit omylem, ale ne když se to děje opakovaně, a navíc v takovémto rozměru. Pakliže by chybělo pár gramů sýra, zřejmě by se nad tím dalo mávnout rukou.
Jak se ale ukázalo, v tomto případě chyběla celá pětina produktu, a to už je hodně znát. Obzvlášť, když tato mozzarella za poslední roky citelně podražila. “Laboratorní rozbor ale ve výrobku prokázal pouze 82,2 gramů sýru. Spotřebitelům tak byla poskytnuta zavádějící informace o skutečném složení potraviny,” uvedla inspekce s tím, že produkt byl prodáván s tím, že obsahuje 100 gramů sýra.

Proč to dělají?
Vzorek byl odebrán v prodejně Tesco, což je ale v tomto případě irelevantní. Pravděpodobně se to týká celé produkce. Za výrobou stojí společnost Italat CZ.
Nutno říct, že obsah mozarelly může být vždy tak trochu zrádný. Jak známo, prodává se klasicky ve vodním nálevu, který celkovou hmotnost zkresluje. Výrobek je potřeba rozbalit a umístit na váhu samotný sýr.
Čtěte také: Strašný průšvih Madety v obchodech. Najednou prasklo, co Čechům provádí
Pakliže zjistíte, že vás výrobce ošidil, můžete produkt reklamovat u prodejce. Zákazníci by to rozhodně měli dělat, protože jinak se situace nezlepší.
Foto: Shutterstock