
Obchodní řetězce nejen v České republice rády tvrdí, že zboží nezdražují schválně, jen proto, aby si navýšily marže, nýbrž proto, že jim neustále rostou náklady, a to s personálem, energiemi i samotným zbožím. Mnozí jim to každopádně moc nevěří, avšak lepší to nejspíše nebude.
Obchody vymýšlejí novinky
Jak se ukazuje, je docela možné, že zde budou zavedeny i poplatky za to, že vůbec budete připuštěni k nákupu zboží, které potřebujete. Někde už se to ostatně děje. A není příliš pozitivním zjištěním, že to rozjíždí jeden z největších evropských řetězců supermarketů, a to Aldi.
Ten sice v České republice nepůsobí, což je mimochodem škoda, ovšem třeba Lidl nebo Penny Market od něj většinu novinek rychle odkoukají. A tak se může stát, že i v tuzemsku budete u vchodu platit poplatek kolem 300 Kč za to, že vás turniket vůbec pustí nakupovat.
Přesně to se totiž aktuálně odehrává v některých prodejnách ve Velké Británii, byť je uváděno, že jde o testovací provoz. “Je to nastaveno tak, že v případě samoobslužných prodejen musíte u vchodu naskenovat aplikaci, která vám na vaší platební kartě zablokuje částku ve výši 10 liber, což je přibližně tři sta korun,” vysvětluje pro server Mix24.cz odborník na maloobchod Roman Veškrna.

Peníze jsou zablokované
To není zrovna málo peněz. Pravdou ale je, že pakliže si nakoupíte za vyšší částku, tento poplatek je z nákupu odečten. Problém však nastává ve chvíli, kdy nakoupíte za částku nižší nebo obchodem jen projdete, aniž byste cokoliv zakoupili.
“Zákazníci si tam stěžují, že je částka zablokována klidně několik dní, než dojde k jejímu uvolnění. Pakliže byste takto do prodejny vešli hned několikrát, mohl by to být problém,” říká Veškrna.
Nezbývá než doufat, že tento nápad nezačnou kopírovat také české řetězce. Na druhou stranu, kdo by se tomu po zkušenostech s nimi divil.
Foto: Shutterstock, zdroje: Birmingham Live, Yahoo