
Zákazníci z České republiky rádi vyjíždějí do Německa do tamních řetězců, protože se domnívají, že si zde koupí zboží lepší kvality za rozumnější cenu. V drtivé většině případů je to bohužel pravda, přičemž se s tím zřejmě nedá nic dělat. Dokonce i představitelé tuzemského státu ponoukají zákazníky v tomto smyslu. Když se jim prý zdá zboží v Česku drahé, nemají ho kupovat.
Příjemné překvapení
Pravdou ale je, že v některých segmentech se situace přeci jen zlepšuje a že tu působí řetězce, které prodávají své produkty za rozumné ceny. Je to hlavně segment diskontních prodejen se vším možným zbožím. Příkladem je Pepco, Action nebo Kik.
A teď to vypadá, že konkurence v tomto sektoru ještě pořádně zhoustne. Do České republiky se totiž nechystá nikdo menší než řetězec Woolworth, který zde plánuje významnou expanzi.
“Tak to jsem moc ráda. Woolworth je jeden z mých nejoblíbenějších obchodů a vždycky ho v Německu navštívím. Kam se na něj hrabe Pepco, tam je mnohem větší výběr za lepší ceny,” míní paní Marcela z Písku.

Vstupují sem další hráči
Tento řetězec prodává zboží v celé řadě kategorií, přičemž nejoblíbenější jsou domácí potřeby, oblečení, elektronika, hračky, ale třeba také i některé typy potravin. Pořídíte tu i drogerii, přičemž se dá očekávat, že to bude ta kvalitní pocházející ze západu a nikoliv ten šunt, který se produkuje pro český trh.
Čtěte také: V Česku nečekaně zkrachoval velký obchodní řetězec. Zákazníky navíc okradl při posledním nákupu
První prodejny by měly otevřít již v tomto roce, přičemž se očekává, že se obchodní síť bude velmi rychle rozšiřovat. Jde již o druhý německý řetězec, který do Česka vstupuje v krátké době. To samé má v záměru drogerie Müller. Zákazníci by každopádně uvítali také to, aby sem vstoupil řetězec s potravinami Aldi, který je u sousedů tím vůbec největším a nejpopulárnějším. Je znám tím, že na všech trzích drží nízké ceny, což se o jeho konkurenci působící v tuzemsku říct nedá.
Foto: Shutterstock