Lidl se opět snaží dostat do obchodu s automobily. Už v roce 2019 se tento diskontní řetězec postaral o rozruch velmi výhodnou nabídkou Fiatu 500. Teď začal v Německu nabízet další vůz a rád by se v tomto segmentu uchytil.
Klasický obchod s auty se v poslední době mění a klasickým dealerům s kamennou sítí zůstávají jen oči pro pláč. Například Volvo bude svá elektroauta v budoucnu nabízet pouze online. Také Volkswagen chce vstoupit masivně do distribuce přes digitální kanály. Důvod je jednoduchý: doba tomu přeje a lze se tak zbavit marže, kterou si dosud brali prodejci.
Atraktivní nabídka
Také Lidl vidí stále větší potenciál v poskytování služeb mobility. V roce 2019 nabídl v Německu Fiat 500 za cenu 89 EUR (cca 2400 Kč) měsíčně. Tehdy leasingové nabídky využilo přibližně tisíc zákazníků. Šlo však jen o jednorázovou záležitost, na kterou řetězec nenavázal. Až dosud.
Lidl vyrukoval s novou nabídkou ve spolupráci se společnostmi Sixt a Vehiculum. A rovnou deklaruje, že tentokrát nepůjde o jednorázovku, ale start nového byznysu. Ten obstarává vůz Kia Stonic, který zájemci mohou mít za 135 EUR (3500 Kč) měsíčně. Jde o oblíbené městské SUV.
Zákazník se musí upsat na 48 měsíců, přičemž nabídka je koncipována na 10 000 km ročně. Celkový nájezd tak nesmí překročit 40 tisíc kilometrů za čtyři roky. To není mnoho a pro lidi, kteří jezdí hodně, taková akce příliš není. Pro příležitostné řidiče jde ale o atraktivní záležitost, která jim umožní jezdit velmi levně. Specifikaci vozu si nelze příliš vybírat. Kia Stonic je k dispozici v černé a s benzinovým motorem a výkonu 100 koní.
Brzy i v České republice?
Spolupráce Lidlu a Sixtu má mít dlouhodobý charakter. Společnost Sixt se totiž chce stát důležitým hráčem na poli nových vozidel. Zatím je veličinou jen u ojetin. Vzhledem k tomu, že tato autopůjčovna pro své flotily nakupuje ve velkých objemech, dokáže získat auta za velmi nízké ceny a tuto výhodu pak předat i na zákazníka.
Lidl v pilotním režimu nabízí operativní leasing vozů zatím jen v Německu. Tato společnost je ale známá tím, že své služby postupně sjednocuje na všech trzích, kde působí. Například věrnostní karta Lidl Plus se brzy po zavedení v Německu dostala i do České republiky, stejně jako eshop Lidlu. Lze tak očekávat, že pokud se pronájem aut osvědčí na německém trhu, brzy se dostane i do Česka.
Foto: Lidl