Smrt Petra Kellnera otřásla Českou republiku, přestože jeho oficiální vliv je nulový a v zásadě by mohlo jít jen o politováníhodnou událost, při které zemřel velmi bohatý člověk. Jenže politici i byznysmeni jsou od té doby na nohou. Už to ukazuje obrovskou moc, jakou nejbohatší Čech nad touto zemí neoficiálně třímal.
Poukazuje na to i marketér Martin Jaroš. Ten je jedním z mála lidí, kteří se s Petrem Kellnerem osobně setkali a na které tento byznysmen neudělal příliš dobrý dojem. Tedy lépe řečeno: dojem na něj udělal a jeho pracovní nabídku nějakou dobu zvažoval, ale Kellnerovy morální hodnoty, kdy například adoroval návštěvu čínského prezidenta v Praze a to, že ji Češi nedokáží ocenit, ho přesvědčily o tom, aby si raději šel svou cestou.
Teď se Jaroš vyjádřil i k tomu, co odhalila až Kellnerova smrt, tedy obrovský vliv na Českou republiku. “Bylo to, jako kdyby umřel král. Podotýkám, že ten člověk vůbec žádnou politickou funkci neměl – pochybuju, že by byl třeba i jen zastupitelem v tom Podkozí nebo kde to bydlel. Ale všichni věděli, že žádnou funkci nepotřebuje,” píše Martin Jaroš na svém facebookovém profilu. “Bylo veřejné tajemství, že má VLIV. Pro mě jasná připomínka toho, jak moc je ta naše země oligarchizovaná. Jak moc tady s tím hýbal jeden jediný člověk, který oficiálně ničím hýbat neměl. Připomínám, že druhý největší oligarcha je pro jistotu rovnou premiérem země… Udělali jsme si tady pěkný moderní feudalismus s pár vedoucími rody.“
Marketingový mág, který v současnosti působí v Kataru, se zamýšlí také nad tím, jaké ikony si mnohé společnosti vytvořily ze svých miliardářů. Ti chytřejší jako Kellner se podle něj drží v zákulisí a tahají za nitky, ti hloupější jdou do politiky na přímo. Je poměrně jasné, koho tím myslel. Ostatně, už dříve použil Jaroš příměr, kdy Petra Kellnera označil za Mercedes Benz S, zatímco Babiše přirovnal k traktoru.
“Myslím, že slabina kapitalismu je to, že bez regulace se majetek a moc přesouvá k čím dál menšímu počtu čím dál silnějších lidí. Nakonec by klidně mohlo zbýt třeba jen 5 firem – lidí nebo rodin – které budou ovládat všechno – veškeré naše nakupování, zábavu, dopravu, co vás napadne,” zamyslel se Jaroš obecněji k tématu firem, jaké představuje například Kellnerova PPF.
Foto: PPF