Do České republiky v pátek dorazí na inspekční cestu Frans Timmermans, který je výkonným místopředsedou Evropské komise zodpovědný za takzvaný “green deal”, tedy Zelenou dohodu, což je zřejmě největší infrastrukturální projekt v historii Evropské unie. Jejím cílem je přerod staré ekonomiky v novou, která se ponese v duchu ekologie.
“Naše města a venkov zezelenají, naše služby i výrobky budou ekologičtější, stejně jako zemědělství a potraviny. Doprava bude čistší, budeme investovat do moderních technologií, a dostaneme se tak na cestu k udržitelné budoucnosti,” vyhlásil Timmermans nové vize Evropské unie na včerejší tiskové konferenci. Cílem je snížit emise nejméně o 55 % do roku 2030, a to ve vztahu k roku 1990. Evropská komise přitom teprve včera zveřejnila konkrétní ambiciózní opatření, která k tomu mají vést. Mimo jiné třeba konec spalovacích motorů do roku 2035.
Česká vláda se k zeleným plánům Evropské unie dlouho stavěla rezervovaně až odmítavě. Z úst premiéra Andreje Babiše a ministra průmyslu Karla Havlíčka vycházely věty o tom, že podobné tempo snižování emisí není realistické, a to ještě v době, kdy plány zdaleka nebyly tak ambiciózní. Nakonec však vládě nezbylo než v Bruselu přikývnout, a to i pod vlivem příslibu štědré dotační podpory, která by do Česka v příštích letech měla směřovat.
Frans Timmermans na své cestě bude hovořit s premiérem Andrejem Babišem, hejtmany a pražským primátorem. Spolu s ministrem životního prostředí Richardem Brabcem a ministrem průmyslu a dopravy Karlem Havlíčkem pak vyrazí na inspekční cesty do regionů.
Půjde o trochu zvláštní návštěvu i proto, že Andrej Babiš patřil k největším Timmermansovým odpůrcům, když se tento zasloužilý nizozemský politik před dvěma lety ucházel o post předsedy Evropské komise. Funkci měl přitom téměř jistou, jenže mu do toho hodily vidle právě státy Visegrádu. Nakonec se předsedkyní EK stala Ursula von der Leyen.
Foto: Shutterstock
Tak předpokládám, že pán přijede stylově, elektromobilem či kolmo, ale ne, to už by musel být týden na cestě. Takže asi nějaký letecký special a po vlastech českých aspoň 6,0 liru medvěda. Škoda že trasa bude pravděpodobně tajná a přepečlivě připravena.
Hitler taky jezdil na inspekční cesty na dobytá území. Taky snil o velkoevropské třetí říši. Jeho sen nakonec ztroskotal. Jenže jeho pohrobci se nevzdali a začali budovat novou velkoevropskou euroříši jinými nevojenskými prostředky a podařilo se jim znovu dobýt skoro celou Evropu. Po osmdesáti letech tu znovu jezdí šmejdi na inspekci nám diktovat.
to je ten, co má vystudovanou francouzkou literaturu a diplomovou práci i Zivotu veznu v ruskem gulagu.
Takže si spletl svůj záměr a zemi. To musí trochu na východ.
toho dementa bych s chutí nakop!
Měl by si dávat velký,pozor aby nedostal židló do hlavy….