Realitní kancelář musí být partner, na kterého se můžete stoprocentně spolehnout. Jinak nemá spolupráce smysl. Jenomže jak z ohromného množství nabídek vybrat tu správnou? Český realitní trh je přesycený makléři, jež se za profesionály jen vydávají. Ve skutečnosti jim chybí zkušenosti, know-how a často i chuť pomáhat. My vám prozradíme, jak poznat odborníky, s nimiž prodáte nemovitost rychle a výhodně.
Zákony nejdou klientům vstříc
Ačkoliv žijeme ve světě plném regulací, svět s realitami je trochu jiná káva. Až do roku 2020 mohly realitní kanceláře poskytovat služby takřka bez jakýchkoliv omezení. Mírné zlepšení přinesl zákon o realitním zprostředkování, nicméně ani ten nezpůsobil revoluci a zájemci o realitní služby si musí stále pečlivě vybírat, s kým si nakonec plácnou na spolupráci. Pro dobrého makléře je spokojený klient stejně důležitý jako provize.
Zárukou konzistentní kvality bohužel není ani známá značka. Spousta realitních kanceláří působí na trhu pod renomovaným brandem, ale jde pouze o franšízu, která může odvést pozornost od evidentního amatérismu dotyčné firmy. I proto je vhodné důsledně prověřit opravdu každou realitku, byť se z jejího webu usmívá velmi solidní logo.
Jak se makléřům daří v prodeji?
Co by vás mělo zajímat jako první, je počet prodaných nemovitostí. Vašim cílem není svěřit prodej někomu, kdo se sice příjemně usmívá a nabídne vám tu nejvoňavější kávu, ale v prodeji poněkud zaostává. Pokud má realitní kancelář na kontě velké množství úspěšných transakcí, znamená to, že v tom umí chodit – a určitě si poradí i s prodejem vaší nemovitosti.
S prodejem úzce souvisí ekonomické zdraví firmy. Neváhejte nahlédnout do obchodního rejstříku, kde najdete sbírku listin. Snadno z nich vyčtete, jestli se makléři hezkými prodejními čísly jen chlubí, nebo se společnosti opravdu daří.
One man show vs tým specialistů
O co byste se měli zajímat stejně intenzivně jako o úspěšnost prodeje, jsou zaměstnanci. Působí v realitní kanceláři jen makléři, nebo jde o tým odborníků, kteří se mezi sebou dělí o jednotlivé fáze prodeje? Abyste rozuměli – ve většině renomovaných realitkách pracují také grafici, fotografové, právníci a finanční poradci. Jedině díky nim je společnost schopna zajistit špičkové služby v plném rozsahu.
Chcete dozvědět další tipy na téma „jak vybrat realitní kancelář“? Přečtěte si je na blogu realitní kanceláře MAXIMA.cz!