Každý se s nimi již někdy setkal. Běžná doporučení “ze života”, která kolují mezi řidiči. Zahřívání motoru před jízdou, domácí směs do ostřikovačů a méně sjeté pneumatiky patří na hnací nápravu. Ty a mnohé jiné, které každý s řidičákem už alespoň jednou slyšel. Mají ale podobné rady svá opodstatnění a co je na nich pravdy? Ptali jsme se automechaniků a dali nám překvapivé odpovědi.
Klimatizace je potřeba pouze v zimě
Mnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v zimě. To je ale pravda pouze na půl. Klimatizace nesmí být v zimě opomíjena. Pro správnou funkci systému je nezbytné i v zimě čas od času klimatizaci zapnout. Klimatizace pomáhá k rychlému odmlžení skel, což zvyšuje bezpečnost jízdy. Navíc je nutné na dlouho nepřerušit cirkulaci oleje spolu s chladivem, které mají konzervační a těsnící vlastnosti.
Lepší pneumatiky na přední kola
Zimní pneumatiky v chladných obdobích jsou nejen vhodné, ale také zákonem povinné. Kvalita pneumatik má zásadní vliv na brzdnou dráhu a trakci vozidla. Velká část řidičů volí na přední kola pneumatiky v lepším stavu. Ovšem není nikde zdokumentováno, že toto řešení má zásadní vliv na ovladatelnost celého vozu. Někteří odborníci dokonce tvrdí, že je mnohem bezpečnější volbou dát lepší pneu na zadní nápravu. Údajně je mnohem jednoduší zvládnout nedotáčivost, tedy ztrátu přilnavosti na předku, než nečekanou přetáčivost.
Před jízdou zahřejte motor
Asi nejznámější ze všech mýtů. A také mu nejvíce lidí věří. Lidé v zimě prostě nastartují auto a čekají i několik minut než vyrazí do světa. Dle mechaniků ale podobné zahřívání nemá žádný význam. Navíc, pokud to nevíte, můžete dostat pokutu za zbytečné ponechání motoru v chodu (zákon o pozemních komunikacích). Zahřívat motor není nutné ani u starších vozů. Argument ohledně zahřátí oleje na optimální teplotu zde neuspěje. Olej se daleko lépe zahřeje při nízkých otáčkách během jízdy. Během mrazivých zim je sice lepší chvilinku nechat motor běžet, aby se dostal do všech nutných míst, nicméně tato operace zabere spíše vyšší jednotky vteřin.
Foto: Shutterstock, zdroj: Statefarm, Stouffvillehyundai, Rockfordmutual
No jasně, určitě pojedu v zimě se zamrzlým a stále se mlžícím oknem ve vymrzlém autě. Po ničem jiném netoužím. A ještě si do toho pustím klimatizaci na -20°C, abych si to okno odmlžil… No tvl, tyhle články fakt žeru 😀 . Samozřejmě si auto nastartuju a než se ohřeje a začne topit, tak se v klidu najím a pak vyrazím s pěkně vyhřátým autem, ve kterém se tak následně nemusím bůhví jak dlouho klepat zimou jak drahej pes.
Autor článku, kerý si plete zimu a léto je pro úvahy o klimatizaci je naprosto věrohodný a kompetentí. Paráda
Ahoj, zákon (zákon o pozemních komunikacích) tj zákon 13/1997 nic o ponechání motoru v chodu neříká. Myslíte jistě zákona 361/2001 Sb. ” o provozu na pozemních komunikacích”. Trochu profesionality, co?
“Zimní pneumatiky v chladných obdobích jsou nejen vhodné, ale také zákonem povinné.” Vždyť toto tvrzení je naprostý právní blud. Příště doporučuji citovat z příslušného právního předpisu.
Někteří odborníci dokonce tvrdí, že je mnohem bezpečnější volbou dát lepší pneu na zadní nápravu. Údajně je mnohem jednoduší zvládnout nedotáčivost, tedy ztrátu přilnavosti na předku, než nečekanou přetáčivost.
Co to je za blbost někoho akorát zabijete.
S horší pneu vepředu jezdit zimu? S horší pneu vpředu dostanete tu nedotáčivost a tradáá ven ze silnice a další věc hlavní brzdný účinek je na předních kolech !! přední kola brzdí více než zadní a to třeba 30 až 40% rozdíl. Takže potřebujete lepší vzorek ve předu, aby jste vozidlo zastavili.
Další věc automobil je vozidlo dvoustopé.
Logicky přední kolo odvádí vodu, břečku více než zadní, které se vleče už ve vytlačené stopě.
Poslední věc přední kola ovládají vozidlo tak je snad všem jasné, že si na ovládací nápravu nenamontujete horší pneu než na nápravu vlečnou. Teda jestli nemáte na zimu kombajn nebo vysokozdvižný vozík 😀
Nechám pozdravovat odborníky. Automechanik a rally driver
Mnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v zimě. Co je to za nesmysl ? Takže se v létě v autě radši upeču, když v létě nemá klimatizace své opodstatnění ? Pane redaktore to myslíte vážně ?
Mnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v zimě. Pane redaktore této větě snad nemůžete věřit ani vy.
V kontextu článku a logicky bych napsal /Mnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v létě/ a pak by vše dávalo smysl,
protože si každý myslí, že se klimatizace má zapínat jenom v létě, ale samozřejmě se má zapínat i v zimě.
Čuráci
Fuj! Že se nestydíš! Nebo že by to bylo jinak? Svoláváš?
cituji: “Klimatizace je potřeba pouze v ziměMnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v zimě. To je ale pravda pouze na půl. Klimatizace nesmí být v zimě opomíjena.”….
Twl kdo to psal???
Neumíte si ty blbosti aspoňpo sobě přečíst, když za to berete peníze???
Krom tendenčních nesmyslů a vyhrožování pokutama, byste mohli ještě doporučit dva svetry, jako vemena od kormidla…
Automechanici se smějí vždycky. Autíčkáři jako handlíři měli ručičky vždycky dozadu, a jen se na normání práci tlemili
To je těžké říct zda to co píšou v článku je pravda nebo ne.Každý má totiž svou pravdu!!!!!!!!!!!