21. 11. 2024

13 příspěvků u článku “Bude vůbec z čeho vyrábět auta? Po čipech došel i hořčík, Čína razantně omezila dodávky

  1. Nic nedošlo, čipů je dost. S tím nedostatkem to je čistý hoax. Problém je jen v tom, že čipy si automobilky bůh ví proč neobjednaly. To řekl šéf přední Tchaj-wanské korporace, vyrábějící většinu chipů na světě. Článek s rozhovorem šéfa elektronické korporace se dá najít na motoristických webech. I s tím hořčíkem to bude hoax. Na to se můžete spolehnout. Za tím stojí bruselská utopická agenda Green deal, která je zaměřená na ukončení nejen spalovacích motorů, ale i na ukončení veškeré indiduální dopravy v celé EU. Pravdu lidem Brusel ani neoliberální vlády nechtějí říct.

    1. Pravda je, že na Zemi není místo pro 8 miliard lidí a 1,5 miliardu aut. Není třeba ukončit veškerou individuální dopravu, ale tu její část, za kterou je náhrada.

      1. Ukončit individuální dopravu chtějí mocní jen v EU. Ono nejde o to, že by se osobní auta už nevlezly na evropské silnice a dálnice. Rezervy tu ještě jsou. Jde o to, že nadnárodní korporace, převážející v EU své zboží z místa na místo si už dlouho stěžují, že k vůli osobním vozům jsou zpomalovány nebo blokovány v zácpách kamiony s jejich zbožím a ony ty korporace přicházejí o zisky. Proto chtějí silnice a dálnice je pro sebe a vytlačit z nich lidi s osobními auty. A Brusel slouží nadnárodním korporacím.

        1. A jaký budou mít zisky,když vozí materiál pro výrobu těch osobních aut? Na co by se pak auta kupovaly? Už teď přepravci brečí,že není co vozit když automobilky stojí.

  2. No jo, když jsme ve všem závislí na Číně, tak máme, co jsme chtěli. Tady se po převratu všechno rozprodalo, peníze se rozfofrovaly, pár let si horních 10 tis. užilo blahobytu a teď nastala celosvětová krize v energiích a my – spodina – s tím těžko něco uděláme. Naše “hlavy pomazané” nic netrápí, oni mají vyděláno, tak jenom občas pro diváky sehrají divadýlko, jak je ta situace strašně trápí a jak se musí obětovat, aby pomohli svému národu. A vlastně vyjdou z toho jako hrdinové.

  3. No nic….Novotný si vezme svoji obrněnou multikáru a pojede do Číny hořčík s nasazením života vybojovat. 😀 😀

  4. Zvyk, nebo také závislost, je železná košile. Té člověka zbaví jen silná motivace, nebo nezbytnost. Tak si na ni počkejte.

  5. Hořčík pochopitelně uchovávat jde, jen se musí zamezit přístup vzduchu. Takže v utěsněných nádobách, naplněných dusíkem (protože vadí kyslík a CO2) žádný problém. Třeba stovky let.
    Jen na našem území máme obrovské zásoby magnezitu (směs uhličitanu vápenatého a hořečnatého), hořčík se z toho dá vyrobit elektrolýzou, zvládali to už koncem 19. století. Jenže nemáme elektřinu a nemáme nikoho, kdo by pružně postavil příslušné zařízení. Protože marasmus jménem EU.

  6. Taky myslím, že čipů je dost,i těch jednoduchých pro levná auta ,ale ty jsou zatížena poplatky ,tak je nechtějí dělat a nátlakem na vlády chtějí aby krizi výroby zaplatili ze státní kasy , tedy antivirus ,jak po něm ihned volá p.Dlouhý. Ale antivirus nepřipustil v automotiv ani p.Babiš,protože ví, že se výroba dostala do slepé uličky . Jak to,že drahá auta a všechny ty hybridy mají reklamu,s dodáním hned?Jen ať si to Němci ve Škodě teď platí sami,když si to vymysleli.Na co je auto na baterku pro lidi,co vyjedou jednou za týden? Co samovybíjení,to není plýtvání energií?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *