Koncern Volkswagen chystá naprosto zásadní změny ve své struktuře, které ovlivní jeho budoucnost na příští desítky let. Vzhledem k tomu, že jeho nedílnou a v poslední době stále důležitější součástí je i mladoboleslavská automobilka Škoda Auta, asi příliš nepřekvapí, že zásadní proměnou projde i ona. I když, jak se to vezme.
Škodovka na staré motory
Jak totiž informuje nedělník Welt am Sonntag, Škodovka nebude mít příliš co do činění s moderními technologiemi a elektromobilitou, jež budou v koncernu převeleny na jiná stanoviště, respektive značky. Škoda naopak zůstane do poslední možné chvíle věrná tomu, co umí nejlépe. A sice výrobu vozidel se spalovacími motory a atraktivním poměrem cena/výkon. To druhé je myšleno v rámci evropského trhu, protože jak známo, v Česku je Škodovka poměrně drahá.
To ale neznamená, že si v Mladé Boleslavi budou dělat v podstatě to samé, co doposud. Naopak, budou muset převzít výrobu dalších značek koncernu, respektive jejich modelů se spalovacími motory. Ve Škodovce se tak budou montovat i Volkswageny nebo Seaty.
To vlastně nezní tak úplně špatně, protože v tomto ohledu se důležitost tuzemské automobilky zvýší. Ta však na oplátku tak trochu přijde o svou budoucnost, protože její elektromobilita se bude řešit zase někde úplně jinde. Pod značkou Škoda se tak sice budou prodávat elektromobily, které budou podobné těm od ostatních značek koncernu, avšak budou se vyrábět jinde.
Levný elektromobil od Škody
Například elektrický nástupce oblíbené Fabie, což by mělo být široce dostupné auto, u kterého se očekává atraktivní cenovka kolem 600 tisíc korun, se už bude vyrábět ve Španělsku u Seatu.
Celý koncern Volkswagen by potom měl být řízen o poznání centrálnějším způsobem, což bude znamenat především to, že jednotlivé jeho značky pozbydou i zbytky autonomie, které si dosud držely. Jejich modely už teď docela dost podobaly, ale stále měly určitou odlišnost, avšak teď je poměrně pravděpodobné, že dojde k tomu, čeho se mnozí obávali. Z výrobních linek budou vyjíždět totožné vozy a jen se na ně nalepí jiná značka.
Tyto plány Volkswagenu dávají víceméně stopku zvažované stavbě takzvané gigafactory, tedy obří továrně na baterie, v České republice. Když bude Škodovka vyrábět jen spalovací motory, nedává příliš smyslu, aby zde stála.
Foto: Shutterstock
Já si myslím, že je to úplně jedno, protože evropský automobilový průmysl půjde beztak do kytek. Elektromobil s životností 8 let si nikdo normální nekoupí ani za 300 tisíc, natož za dvojnásobek. Čína navíc umí vyrobit elektromobil za 1/4 evropských cen. Každopádně z Evropy se stane druhá Kuba a budou tu jezdit 50 a více let stará auta, to už je dnes téměř jisté. Já si také nechám svoje 15 let staré auto dalších 20-30 let, tedy zhruba do své smrti. Spalovák není problém udržet při životě s minimálními investicemi někde do 1-1,5 milionu km. Akorát budu muset asi časem oprášit co2 svářečku a své autoklempířské znalosti, ale to se holt nedá nic dělat…
Neměli jste to prodávat jako všechno!!!!
A co by s tím proboha asi dělali??? 😁😁😁
Naši političtí válečníci udělali z CZ ruský cíl! Tak proč by tu rozumnÿ podnikatel investoval?
Však je to tak správně, v Čechách jsou největší tupci, co se týče elektromobility a nic jiného než staré vehikly si nezaslouží.
Jen, aby to Španělé kupovali.