
Obchodní řetězec Lidl patřil dlouhou dobu mezi ty velmi oblíbené. Ostatně, dosud je z hlediska prodejů naprostou jedničkou v České republice. Zákazníci však stále častěji vnímají negativa, která se s těmito obchody pojí.
Lidé si toho všímají
Předně jsou známy nejrůznější triky, které řetězec používá, aby navýšil prodeje. Čechům se příliš nelíbí ani to, o kolik se zdražilo zboží v Lidlu. Dříve to byl levný obchod, ale to dnes již vůbec neplatí. Častokrát tam nakoupíte dokonce dráže než u konkurence. V poslední době také často dochází k tomu, že řetězec vyřazuje některé oblíbené výrobky, a to navzdory tomu, že se prodávaly dobře. Dle zákulisních informací je to proto, že na nich nedosahuje kýžené marže. To pro zákazníky také není nic pozitivního.
Lidé si potom v poslední době začali všímat zajímavého a velmi negativního jevu v prodejnách Lidlu. “Děje se to snad pokaždé, když tam vejdu. Na ploše je hned několik prodavaček a neustále něco říkají. Chvíli jsem si myslela, že mluví na mě, ale oni štěbetají mezi sebou do sluchátka,” říká paní Romana z Liberce.
“Nechávalo mě to docela chladnou, ale musím říct, že se to pořád zhoršuje. Kolikrát proti vám jede prodavačka s vozíkem, vůbec nevnímá a něco hlasitě povídá do mikrofonu kolegyním,” popisuje nespokojená zákaznice. “Je to nepříjemné i tehdy, když si vybírám zboží, vedle mě je prodavačka skládající něco do regálů, která vypráví něco o svém osobním životě, hlasitě se u toho chechtá a ještě přidává k dobru peprné detaily.“

Zákazníky by to nemělo ovlivňovat
Podobnou zkušenost má i řada dalších zákazníků. “Potom, co tohle zavedli, se dramaticky zhoršil servis. Povídají si nejen na ploše, ale třeba i když markují na kase. Kolikrát pak ani nevnímají, když na ně mluvíte,” říká pro změnu pan Martin z Prahy.
Sluchátka pro zaměstnance Lidl zavedl zřejmě proto, aby se mohli lépe koordinovat. Oni si přes ně ale reálně jen povídají, a to prakticky neustále. Je jistě možné, že jim potom práce lépe ubíhá, ovšem nemělo by to být na úkor zákaznické zkušenosti.
Čtěte také: Lidl spustil fantastickou akci. Od rána se tam tvoří dlouhé fronty, ale důchodci mají velké problémy
Prodavačky v Lidlu se těší také nadstandardnímu platovému ohodnocení. V Praze už si mohou po několikaleté zkušenosti vydělat ke 40 tisícům korun měsíčně. Pravdou je ale také to, že někdy se v tomto řetězci neumí chovat ani zákazníci a mnohdy to končí nepěknou strkanicí.
Foto: Shutterstock
Jenom v lidlu ??? Tady na Příbramsku to v penny marketu občas vypadá jako kdyby prodavačky mezi sebou soutěžili kdy znich udělá delší frontu a když se člověk ozve tak se ještě uráží