Možná jste také postřehli, že v řadě obchodních řetězců už na první pohled není tolik zlevněného zboží jako dříve. Řada produktů se trvale prodává za plné ceny, které nejsou vůbec nízké. Ostatně, nákup za standardní ceny ekonomové v Česku zásadně nedoporučují, jelikož tyto ceny jsou záměrně přestřelené, aby se z nich potom dalo zlevňovat. Jenže co dělat, když se tak u řady potravin neděje?
Snadno zaplatíte více
Problém je v tom, že mnoho řetězců přešlo na jiné způsoby, jak prezentovat své akční nabídky. Doby papírových letáků pomalu, ale jistě končí. Jen si vzpomeňte, kolik vám jich chodilo ještě před lety a kolik vám jich přijde dnes. Je to velký rozdíl, že? A s tím souvisí i způsob, jakým jsou nabízeny či následně aplikovány nejrůznější slevy.
Asi nejdál je v tomto ohledu obchodní řetězec Lidl. Ten totiž investoval nemalé prostředky do své mobilní aplikace Lidl Plus, která by se měla stát nedílným průvodcem zákazníků při každém nákupu v Lidlu. Avšak to se v řadě případů neděje a lidé potom na svých nákupech zbytečně přeplácejí.
“Kamarádka mi řekla, že v Lidlu mají v akci vejce, toaletní papír, tuňáka v konzervě a ještě několik věcí, které často nakupuji. Tak jsem se tam vydala, naházela vše do košíku ve větším množstvím a vydala se ke kase. Při placení jsem se ale nestačila divit, zlevněné nebylo skoro nic,” líčí paní Klára, která si hned u prodavačky stěžovala, ale dostalo se jí pouze odpovědi, že dané slevy byly pouze v mobilní aplikaci. “Tu já ale nemám, a tak jsem zaplatila o nějaké tři stovky navíc.“
Bývalo to jednodušší
Podobné případy se přitom množí. Řada důchodců a dalších zákazníků aplikaci sice má, ovšem nedokáže s ní úplně optimálně pracovat. Pravdou totiž je, že nabídky se dělí na různé typy. Pro některé stačí, když kartu načtete, další ale musíte v aplikaci dopředu aktivovat. Dále jsou tam potom nabídky typu 2+1 zdarma, případně individualizované akce či výhody ze stíracích losů.
“Popravdě, v té aplikaci se vůbec nevyznám. Kolikrát už jsem zbytečně přeplatila, protože to bylo celé zmatené,” říká paní Jarmila, která je z nutnosti využívat tento výdobytek moderní techniky nešťastná. “Dříve byl ten nákup tak jednoduchý. Podívala jsem se do letáku, co chci, a to si koupila. Dnes je to mnohem horší. A kolikrát se mi karta nechce ani načíst, protože se aplikace zrovna aktualizuje.“
Čtěte také: Lidl v Česku chystá obří akci pro důchodce. Nakoupí doslova za hubičku, dostanou speciální ceny
Obchodní řetězec Lidl je však zřejmě se svou mobilní aplikací spokojen, protože se chystá ji dále rozvíjet. Pravdou také je, že díky ní dokáže získávat od zákazníků cenná data, komunikovat s nimi přímo v mobilu a cílit na ně nabídky, které uzná za vhodné. Přesně to ale může být podle odborníků i potenciálně nebezpečné a vlastně i nevýhodné. To, co byste nejvíce ocenili, totiž v aplikaci třeba ani nenajdete, ale uvidíte tam slevy na věci, které tak úplně nechcete nebo nepotřebujete.
Foto: Shutterstock
Zapomněli dodat že spousta slev se vstahuje pro nákup nad 300 kč
Tak ty slevy jsou dost šibeniční a na malo běžných produktů, není to tak ze to je na všechno.
Chtěl jsem si stáhnout aplikaci Lidl Plus,ale ten estebacky dotazník mě přesvědčil přestat v Lidlu nakupovat.🚷
Jaký dotazník??
Až začnou lidi číst vše na cenovkach a nebudou koukat jen na cast textu, tak si nebudou muset pořád stěžovat ..
Už tam vůbec nechodím a nechybí mi