Některé nápady, které se připravují, rozhodně nepůsobí úplně příčetným dojmem. Jde také o novinku pocházející z Evropské unie, jež dopadne rovněž na Českou republiku. Tuzemští řidiči jsou přitom už hodně zkoušení nejrůznějšími regulacemi, zákazy a zdražováním vozidel nebo pohonných hmot.
Nečekaně nová pravidla
Jak se ale ukazuje, může být klidně ještě mnohem hůře. Úředníci totiž reagují na nový trend, kdy se používaná vozidla neustále zvětšují. Dnes už si majorita zákazníků nekupuje klasické sedany a kombíky, nýbrž nejrůznější SUV a cross-overy. Ty sice v rozměrech jako délka či šířka nejsou reálně o tolik větší, ovšem podstatně více váží.
Nárůst hmotnosti automobilů však přinášejí také nejrůznější technologie, které moderní vozidla musí obsahovat, aby splňovaly regulace. Nehledě na to, že mezi ty nejtěžší kousky patří tolik tlačené elektrovozy se svými objemnými bateriemi.
A teď se podržte. Řidičský průkaz třídy B, který je pro běžné řidiče standardem, by už na tato větší auta neměl stačit. Rozdělí se totiž do dvou kategorií, přičemž jeho současní držitelé by měli mít možnost řídit auta pouze do 1,8 tuny. Těžší auta do 3,5 tuny mají vyžadovat nové oprávnění B+, s nímž má být spojeno také přezkoušení.
Bude to zvláštní
Je samozřejmě logické, že když nové modely oblíbených vozů váží třeba 2,5 tuny namísto dosavadních 1,8 tun, je to poměrně velký rozdíl, který se samozřejmě projevuje i v jejich chování. Nehledě na to, že s takovým autem se dá nadělat mnohem více paseky.
Čtěte také: Řidičák už důchodcům nestačí. Potřebují další dokument, jinak nesmí za volant
A jak víme, Evropská unie cílí na to, aby nejen tuzemské, ale i celoevropské silnice byly do roku 2050 bez fatálních nehod. Za tímto účelem se proto chystá celá řada opatření, přičemž toto je jedním z nich. Pravděpodobně to ale povede i k dosti bizarním situacím, kdy třeba rozdíl jednoho kilogramu bude u vozidla vyžadovat složení nové řidičské zkoušky.
Foto: Shutterstock, zdroje: Autosalon, Merkur, Wikipedia